Newsy/kejsy

Jak podjąć współpracę z BrandBuddies? Odpowiadamy na najczęstsze pytania

30.09.2020 Autor: Aleksandra Łukasiewicz
Udostępnij:
Jak podjąć współpracę z BrandBuddies? Odpowiadamy na najczęstsze pytania
Zacznij zarabiać na swoich pasjach - podejmij współpracę z BrandBuddies! W 10 prostych krokach przeprowadzimy was od rejestracji, aż do momentu, kiedy możecie zgłaszać się do swoich pierwszych kampanii.

Wiecie jakich wiadomości na Instagramie mamy najwięcej? Tych z pytaniem o to, jak rozpocząć współpracę z BrandBuddies. Pytacie też często jak zostać influencerem, ale o tym jak wybić się w Internecie pisaliśmy jakiś czas temu.


Postanowiliśmy stworzyć ten krótki poradnik, aby w jasny i przejrzysty sposób raz na zawsze rozprawić się z tym pytaniem.

Po pierwsze - influencerem tak naprawdę w mniejszym lub mniejszym stopniu jest każdy z nas. Bowiem każdy ma jakąś sieć kontaktów, w obrębie której przekazuje informacje, w tym polecenia różnych produktów czy usług. W ten sposób wywieramy wpływ (ang. influence) na decyzje zakupowe naszego otoczenia (oczywiście nie tylko zakupowe, ale na nich głównie się tutaj skupiamy).


Znajoma narzekała ostatnio na obsługę w nowej restauracji? Jest duże prawdopodobieństwo, że już tam nie pójdziecie. Kolega polecił wam usługę subskrypcyjną (typu Netflix, HBO GO czy Spotify), z której jest bardzo zadowolony? Jest duża szansa, że przy wyborze między konkurencyjnymi produktami wybierzecie właśnie ten polecony przez niego. W ten sposób każdy z nas wywiera wpływ oraz jest pod wpływem swojego otoczenia. I można ten wpływ monetyzować. Wtedy wchodzimy my, jako BrandBuddies, cali na biało.



Zobacz też: Jak zwiększyć szanse na współprace z markami cz. 1 - 7 dobrych praktyk ze strony influencera



Wrając do sedna - jak podjąć współpracę z BrandBuddies? Jest to niezwykłe proste:


1. Najpierw musicie się zarejestrować na naszej stronie. Wchodząc na brandbuddies.pl w prawym górnym rogu znajdziecie przycisk "zaloguj się", a pod nim "załóż darmowe konto". Klikamy w to drugie.




2. Wyskoczy wam okienko, gdzie zaznaczacie, że chcecie zarejestrować się jako twórca, a następnie wybieracie czy chcecie kontynuować proces za pomocą adresu e-mail, czy poprzez profil na Facebooku czy Google. Aktualnie przez zmiany wprowadzone na Instagramie nie da się zarejestrować za pomocą tego portalu.




3.  Do zakończenia rejestracji brakuje jeszcze uzupełnienia ostatnich podstawowych informacji. System poprosi was w 5 krokach o podanie podstawowych dane takie jak imię, nazwisko, daty urodzenia, kraju oraz miasta, jakie mamy media społecznościowe i w jakich kategoriach głównie działamy (np. sport, fotografia, moda itd.)




4. Voila! Jesteśmy zarejestrowani. Do pełnej funkcjonalności serwisu brakuje aktywacji profilu.



Po kliknięciu w napis "profil nieaktywny" zostaniecie przeniesieni na stronie, która powie wam co możecie zrobić, aby aktywować swój profil - np. musicie uzupełnić jakieś informacje w profilu lub kliknąć w link, który przyjdzie na adres mailowy podany przy rejestracji.



Poza aktywacją poprzez kliknięcie w link potrzebne będzie zweryfikowanie kont w mediach społecznościowych. Po co tego tyle? Po prostu musimy być pewni, że wy, to wy i nikt nie próbuje się podszywać pod was. 




5. Kiedy pomyślnie przejdziecie pełną aktywację konta, czas na uzupełnienie danych potrzebnych do rozliczeń kampanii. Odpowiednią zakładkę znajdziecie w ustawieniach konta. Możecie wybrać czy chcecie rozliczać się jako osoby prywatne, czy jako firma (do tego potrzebne jest posiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej).



6. Uzupełnienie statystyk. To bardzo ważny punkt, bo bez tego w zasadzie ciężko będzie zaproponować wasz profil danej marce w kampanii. O tym dlaczego statystyki są ważne opowiadamy wam w osobnym artykule.

Zakładkę ze statystykami znajdziecie wchodząc na podgląd swojego profilu.


W tym miejscu musicie uzupełnić statystyki dla każdego profilu społecznościowego, którego chcecie używać w kampaniach reklamowych. Jak widzicie, są one dość szczegółowe, ale jest to konieczność. Dodatkowo warto wysłać screenshot statystyk dla potwierdzenia ich prawdziwości. Nasze doświadczenie, że jest to, niestety, konieczne (chociaż i tak nie przeszkadza to niektórym próbować fałszerstw w tym zakresie, ale jest to dość łatwe do wyłapania i automatycznie ląduje się za to na "czarnej liście", o czym pisaliśmy jakiś czas temu w osobnym artykule).



Pamiętajcie o aktualizowaniu tego działu raz na jakiś czas (zalecamy raz na kwartał).



Zobacz też: Repostowanie na Instagramie - 5 mitów. So in Law rozwiewa wątpliwości.



7. Dobrze w tym momencie uzupełnić takie rzeczy jak zdjęcie profilowe czy informacje o sobie i zainteresowaniach. 


Warto też uzupełnić zakładkę "Portfolio", gdzie możecie pochwalić się swoimi najlepszymi pracami (niekoniecznie musi to być rezultat współprac z markami).



9. Gotowe! Jesteście gotowi do brania udział w kampaniach. Możecie zajrzeć do nich klikając w przycisk "kampanie" albo po prostu wchodząc na naszą główną stronę będąc zalogowanym użytkownikiem - wtedy automatycznie aktualne kampanie wyświetlą wam się na samej górze. Wystarczy kliknąć w tę, która was interesuje i przeczytać szczegółowe informacje na jej temat (wymagania, założenia itp.).

10. Pamiętajcie też, że za każde zgłoszenie się do kampanii zostaje pobrana opłata w postaci 1 Żółwika. Żółwiki to nasza wirtualna waluta, którą zarabiacie m.in. za rejestrację na platformie, za udział w kampaniach, za polecenia rejestracji czy za zdobywanie specjalnych odznak. Poza zgłoszeniami, możecie je wydawać na rzeczy w naszym BrandBuddies Store (np. karty podarunkowe do H&M czy sklepów Empik). Jeżeli np. zabraknie wam Żółwików, a chcecie zgłosić się do kampanii czy kupić coś w naszym sklepie, możecie spokojnie dokupić też trochę naszej wirtualnej waluty.



Oczywiście to nie wszystko w kwestii funkcjonalności naszej platformy. Po przejściu wszystkich powyższych kroków zachęcamy was do eksplorowania, odkrywania jej, zdobywania kolejnych odznak czy dodawania swoich ulubionych brands. Dajcie koniecznie znać w komentarzach jakie tematy o współpracy z markami chcielibyście, abyśmy rozwinęli w kolejnych artykułach!


Kampanie:

Ta strona używa ciasteczek (plików cookies).