2 lipca 2020
Jak wybić się w Internecie w 2020? 4 sposoby na zostanie sławnym
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/295/BB_750x480_internet.png
porady TikTok YouTube Instagram influencer

O tym jak odnieść sukces czy jak zostać sławnym napisano już wiele poradników i anty-poradników. Z autorek jednego z nich, czyli Patrykiem Chilewiczem, przeprowadzaliśmy nawet ostatnio wywiad. Jednak tym razem będzie to praktyczny przewodnik po tym, jak w 2020 roku wybić się w Internecie. Dużo osób ma przez ma na myśli Instagram.

Po pierwsze, warto sobie uświadomić, że teraz już nie da się powtórzyć sukcesu Instagramerek, które wstawiały po prostu ładne zdjęcia na swój profil. Oczywiście, estetyka zdjęć jest dalej ważna, ale nie da się już wypłynąć tylko bazując na idealnym makijażu, perfekcyjnej pozie i pięknym wnętrzu. Z prostego powodu - to nie jest angażujące

Inny powód jest taki, że mało ludzi używa Instagrama w poszukiwaniu nowych kont. Użytkowanie tej aplikacji polega bardziej na długoterminowej relacji nadawca-odbiorca, więc konsumpcja treści “z doskoku” raczej rzadko się zdarza. W tym momencie Instagram jest raczej miejscem, do którego twórcy kierują z innych mediów, a nie na odwrót.


Zobacz też: Jak zwiększyć szanse na współprace z markami cz. 1 - 7 dobrych praktyk ze strony influencera



Ale spokojnie, jeżeli marzy Ci się kariera influencera, dalej masz na to szansę! Wystarczy, że zastosujesz się do naszych porad. 


1. Wybicie się na TikToku

TikTok jest na ogromnej fali wznoszącej, szczególnie z uwagu na pandemię. Nagle wszyscy zaczęli ściągać TikToka i nagle ta platforma przestała się kojarzyć tylko z dzieciakami tańczącymi do popularnych piosenek. Poza treścią czysto rozrywkową znajdziemy tam też wiele edukacyjnych i ciekawych rzeczy.

Aplikacja ma tę ogromną zaletę, że bardzo sprzyja odkrywaniu nowych treści (jak chociażby sekcja “Dla Ciebie”), a po założeniu konta algorytm naprawdę nieźle radzi sobie z dobieraniem filmików, które wydadzą mu się dla nas atrakcyjne. Jeżeli mamy niezłe pomysły i odrobinę szczęścia, to dzięki aplikacji wkrótce uda nam się dotrzeć do dużej grupy odbiorców. 

Co nagrywać? To już zależy od was - czy chcecie robić filmiki zgodnie z najpopularniejszymi trendami, co prawdopodobnie zaowocuje szybszą popularnością, ale wśród osób, których nie za bardzo interesujecie wy jako ludzie, czy jednak wolicie znaleźć swoją niszę, dzięki której zbudujecie bardziej zaangażowaną społeczność.

Minusem jest to, że czasami sposób dedukcji algorytmu jest niezbadany i nie wiadomo kiedy stwierdzi, że dany filmik zasługuje na stronę “Dla Ciebie”. Czasami świetne treści są miesiącami “chowane” przez aplikację, a czasami średnie wideo szybko ląduje w promowanej sekcji.

Jest to propozycja dla wytrwałych i z żyłką hazardu. Za to plusem, poza nastawieniem na wyszukiwanie, jest niski próg wejścia - nie musimy mieć profesjonalnego sprzętu audio-video, wystarczy telefon z przyzwoitym aparatem i prosty statyw.



Zobacz też: Opisy na Instagrama cz. 1 - 5 porad jak tworzyć opisy do zdjęć



2. Wybicie się na YouTube

Powiedzmy, że jest to opcja dla bardziej ambitnych, jeżeli chodzi o technikę tworzenia wideo. Do nagrywania może wystarczyć na początek telefon z dobrym aparatem, ale warto zainwestować w jakość dźwięku i kupić chociażby niedrogi mikrofon. Poza tym potrzebna będzie znajomość programu do montażu.

Dobór treści na wybicie się także jest ważny, ponieważ content w rodzaju “daily vlog” raczej nie będzie miał wzięcia u kogoś anonimowego. 

Warto zaznajomić się z SEO, czyli optymalizacją treści pod wyszukiwarki. Wszak YouTube należy do giganta Google, a ludzie też bardzo często używają tego pierwszego jak kolejnej wyszukiwarki. 

Trzeba zastanowić się, co ludzie chętnie wyszukują i dlaczego nasz (czyli od kogoś nieznanego) filmik miałby go zainteresować. Najczęściej są to różne tutoriale, poradniki czy recenzje. Algorytm YouTube’a lubi też sezonowe, popularne tematy - np. “back to school”. Jednak tutaj ostrzegamy przed stosowaniem clickbaitowych tytułów nie mające pokrycia w treści filmiku, ponieważ raz oszukany odbiorca raczej już do nas nie wróci.

Innym pomysłem na treści, które mają szanse się wybić jest tzw. commentary video (o samym zjawisku juz wkrótce przeczytacie na naszej stronie), czyli komentowanie - innych influencerów, ekip, zjawisk, dram. Wtedy jest duża szansa, że YouTube pokaże taki filmik jako proponowany. Ale aby utrzymać odbiorcę warto pamiętać o tym, aby takie wideo wnosiło coś nowego, pokazywało inny punkt widzenia na sprawę lub było w jakiś sposób zabawne. Ludzie lubią słuchać wypowiedzi innych na jakiś temat, po to, aby ukształtować swoją własną opinię.

Idealnym przykładem wybicia się na commentary video jest Gargamel, którego analizę mogliście przeczytać u nas jakiś czas temu. 



3. Udział w programie telewizyjnym

Duża ilość karier internetowych gwiazd i gwiazdek została zapoczątkowana dzięki programom telewizyjnym. Top Model, Projekt Lady, Warsaw Shore, The Voice, Mam Talent, MasterChef… Jest w czym wybierać. 

Oczywiście, samo wystąpienie w telewizji niczego nie gwarantuje. Po pierwsze, trzeba dać się zapamiętać. Wtapiając się w tło nie zaciekawimy nikogo na tyle, aby później nas wyszukał w sieci. Po drugie, trzeba umieć później pokierować swoimi profilami, tak, aby móc je później monetyzować, o czym nie raz się przekonaliśmy. Przykładowo - z 4. edycji Top Model do tej pory w sieci znani są w zasadzie tylko Osi i Ola Żuraw, ew. Boguta, a przecież edycja liczyła znacznie więcej ciekawych uczestników i uczestniczek.



Jest to opcja dla osób z charyzmą, a niekoniecznie z umiejętnością nagrywania filmików czy z zapleczem technicznym. Koniec końców, aby na dłużej zatrzymać publiczność w końcu i tak czeka nas najprawdopodobniej “przymus” rozwoju w tym kierunku, ale to wszystko przyjdzie z czasem.


Zobacz też: Po tych 3 zachowaniach trafisz na czarną listę



4. Podklejenie się pod kogoś znanego

Jak powiedziała Tosia Flak w wywiadzie z nami, ludzie lubią śledzić relacje. Dlatego chętnie followują osoby, z którymi trzyma się osoba, którą już obserwują. 

Jak zostać dobrym znajomym kogoś już mniej lub bardziej znanego w sieci? Cóż, wolimy nie doradzać w kwestiach relacji międzyludzkich (chociaż rozdział poświęcony kumplowaniu się z celebrytą znajduje się w “Fejmie” Patryka Chilewicza), jednak podpowiemy, że warto, aby było to naturalne. Jeżeli pokażemy, że znajomość jest czysto interesowna, gwiazda prawdopodobnie szybko zwietrzy nasze zamiary i zerwie kontakt. W końcu nikt nie lubi otaczać się fałszywymi ludźmi. 

Innym sposobem jest wymyślenie jakiegoś projektu, który będzie na tyle ciekawy, że chętnie zaangażują się w nie bardziej znane osoby - tak było chociażby w przypadku Łukasza Jakóbiaka i jego programu na YouTube, do którego przychodziły coraz to większe gwiazdy, ponieważ niczego takiego nie było wcześniej w Polsce. 

Nie jest to przez nas najbardziej polecany sposób, ale nie ukrywajmy - życie pokazało nie raz, że jest niezwykle skuteczny.




Pamiętajcie, że to są rady na 2020 rok. Jak będzie wyglądał kolejny, jak zmienią się algorytmy aplikacji, social mediów, jakie nowe trendowe portale pojawią się na horyzoncie? Ten rok chyba pokazał, że jest tak nieprzewidywalny, że można co najwyżej wróżyć z fusów. Za to możemy obiecać, że jeżeli tylko coś się zmieni w kolejnym roku wrócimy do was z aktualizacją!



Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ