8 czerwca 2020
Na czym wybili się znani influencerzy? Cz. 1
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/281/BB_750x480_influ.png
influencer Instagram YouTube analiza buddy

Wiele influencerów sprawia czasami wrażenie jakby funkcjonowało w sieci od zawsze. Jednak każdy od czegoś zaczynał i na czymś się wybił - czy trafiając w odpowiednim czasie w odpowiednią niszę, czy to pojawieniem się u boku kogoś sławniejszego, czy to dramy.


Czas na mały REWIND TIME - przypomnijmy sobie zatem na czym wybili się popularni influencerzy! Przed nami pierwsza piątka tej odsłony (kolejność przypadkowa). 


littlemooonster96

Młoda influencerka znana głównie z obsesyjnej miłości do Justina Biebera wypłynęła do szerszej świadomości już lata temu, kiedy to nagrała viralowy filmik o swoich… “tatuażach” robionych długopisem żelowym. Jak napisali o nim Vogule Poland: “To dzięki temu wideo świat o niej usłyszał. Później było już z górki.”



Jednak sama zainteresowana chyba wstydzi się tego filmiku, ponieważ już dawno usunęła go ze swojego kanału i w sieci zostały same tzw. reuploady.

Wideo stało się na tyle kultowe, że Vogule Poland nagrali jego analizę.



Zobacz też: Antonina Flak @samosiaa - wywiad z influencerką o programie MTV i social mediach



Potem, w 2015 roku, Angelika Mucha pojawiła się na billboardach w całej Warszawie, co było nagrodą w konkursie, w którym brała udział. Reszta jest już historią...



Do szerszej (poza internetowej) świadomości Angelika wypłynęła w 2018 roku biorąc udział w “Tańcu z gwiazdami” emitowanym na antenie Polsatu i tańcząc w parze z Rafałem Maserakiem.




Zuzanna Borucka


Zuzia, funkcjonująca kiedyś pod nickiem Banshee, w przestrzeni internetowej jest już naprawdę długo, bo od 2012 roku. Ma za sobą liczne wzloty i upadki - publiczne załamania nerwowe, fanów zaglądających jej do okien domów itp.

Jednak filmik, na którym wypłynęła najbardziej polegał na… zjedzeniu ślimaka. 



Był on nagrany na kanale SzalonaZuzia, który rok później zamknęła, aby skupić się na prowadzeniu kanału Banshee (zmieniony później na Zuzanna Borucka).

Zebraną tam popularność przeniosła na cykle 10-odcinkowych programów typu “Panierka” (gdzie na końcu zawsze obsypywała się panierką) czy “Krówka”, gdzie w każdym z nich odpowiadała na pytania, polecała filmy, muzykę i wyzwania od widzów.



Może z dzisiejszej perspektywy nie brzmi to porywająco, ale w latach 2014-2016 była to nowość na YouTube, dlatego Zuzia szybko gromadziła wokół siebie młodą i oddaną widownię.

Dodatkowo w tym samym czasie zainteresowanie wokół Zuzi podsycał jej medialny związek z Igorem, który dzięki niej wypłynął i zaczął tworzyć jako Wielmożny Igor.



Zobacz też: Opisy na Instagrama cz. 2 - 10 pomysłów na posty



Sława zdobyta w sieci zaowocowała m.in. dużym kontraktem reklamowym z Plushem, czyli siecią komórkową należącą do Polkomtela.



Jednak Zuzia nie najlepiej radziła sobie ze zdobytą popularnością, co zaowocowało m.in. konfliktem z siecią partnerską, o czym opowiada w filmiku. Również w nim na koniec obcina włosy. Cieszył się on ogromną popularnością, a koniec końców Zuzi udało się "odpiąć" od sieci partnerskiej.



Historia Zuzi w social mediach jest naprawdę bogata, dlatego już wkrótce przeczytacie ją u nas w kolejnej odsłonie cyklu “Analiza influencera w pigułce”.


Nanami Chan

Kariera Olgi Sałackiej, tworzącej pod nickiem Nanami Chan, w polskim Internecie zaczęła się stosunkowo niedawno, bo dopiero ok. 5-4 lata temu. 

Jej wypłynięcie możemy zawdzięczać głównie… hejterom. A w zasadzie kilku youtuberom, którzy po pierwszych kilku filmkach Olgi postanowili nagrać o niej swoje odpowiedzi nazywając ją m.in. "rakiem".



Zobacz też: Jasperrr55 x Charazinsky - wywiad. O swoim związku i planach na przyszłość



Całą sprawę skomentował również Gargamel (którego analizę robiliśmy jakiś czas temu). Poza rozprawieniem się z hejterskim podejściem innych youtuberów do Nanami, Gargamel pokazuje również w filmiku przykłady kopiowania treści przez Olgę.



A dlaczego akurat Nanami wzbudziła takie poruszenie? Głównie za sprawą wyróżniającego się wyglądu a la smutne emo dziecko oraz pretensjonalnymi pseudointelektualnymi treściami wideo. 



Po takim “starcie” poszło już dość łatwo, a Olga kontynuowała nagrywanie kontrowersyjnych filmików, które świetnie się klikały - o anoreksji, orientacji seksualnej itp.




Stylizacje

Karolina Gołębiewska, tworząca pod nickiem Stylizacje, to jedna z najstarszych stażem polskich youtuberek - i to jest w zasadzie główna przyczyna jej dalszej popularności (ale nie tylko).

Mało kto zdaje sobie sprawę, że Karolina założyła swój kanał na YouTube 10 lat temu. Zaczynała w 2010 roku od tutoriali pokazujących jak zrobić różne fryzury.



Był to wtedy jej główny kanał, a rok później założyła drugi - o tematyce beauty i lifestylowej. Jednak z czasem to właśnie on stał się jej głównym kanałem, który znamy do dziś.



Teraz testy produktów kosmetycznych wydają nam się oczywiste, ale ok. 8 lat temu była to nowość na polskim YouTube. Karolina po prostu od tamtego czasu regularnie nagrywa.



Zobacz też: Jak zwiększyć szanse na współprace z markami cz. 1 - 7 dobrych praktyk ze strony influencera




Twórczyni zaskarbiła sobie sympatię wielu widzów szczególnie kiedy zaczęła pojawiać się na swoich filmikach bez makijażu, pokazując swoją problematyczną, trądzikową cerę. I znowu - teraz nie wydaje nam się to spektakularne, ale prawie 10 lat temu świat wyglądał trochę inaczej.



Warto wspomnieć o momencie, kiedy Karolina zaczęła być znana poza swoim stałym gronem odbiorców, a mianowicie chodzi o legendarne już otwieranie kalendarza adwentowego Nivea i memiczną świeczkę.



Na bazie tego filmiku powstał ogrom przeróbek. Mem stał się na tyle popularny, że nawet Maryla Rodowicz śmiała się ze “świeczki Nivea”.




Kolejny moment, kiedy o kanale Karoliny znowu zrobiło się głośno, był test palety cieni do oczu Jeffree Star Cosmetics. Ponownie, filmik stał się viralowy, jednak z innego powodu - wyszły na nim braki w technice makijażu osoby uważanej za beauty guru. Cytując jeden z najpopularniejszych komentarzy pod filmikiem Weroniki Jaguś, która odtwarza jej make-up: “Makijaż z filmiku Karoliny wygląda jak makijaż robiony na filmach typu: "I went to the worst rewieved makeup artist in my city" XDD”

Prawdopodobnie Karolina sama wyczuła, że nie popisała się na nim, ponieważ filmk nie jest już dostępny na jej kanale. Jednak powstało wiele innych, które “odtwarzają” jej makijaż z tamtego wideo, jak wyżej wspomniany filmik Weroniki.



Karolina do tej pory nagrywa filmiki o tematyce beauty&lifestyle, gdzie głównie pokazuje różne produkty do makijażu, pielęgnacji oraz przymierza ubrania. 



Zobacz też: Kinia Wiczyńska - kto to? Analiza influencerki w pigułce




Mamiko

Weronika Heck, występująca w social mediach pod nickiem Mamiko, zaczęła swoją karierę ok. 2014 roku i od tej pory uzbierała niemal 800 tys. obserwujących na swoim profilu na Instagramie oraz ponad pół miliona subskrybentów na kanale YouTube.

Początkowo funkcjonowała głównie jako modelka alternatywna. Była znana ze swojej wąskiej talii i makijażu, dzięki któremu przypominała gotycką lalkę.



Jednak dopiero 2015 przyniósł jej szerszą rozpoznawalność - wystąpiła wtedy w teledysku do hitowej piosenki Donatana i Maryli Rodowicz “Pełnia”.



Zaczęła też wtedy nagrywać na YouTube. Wiele z tych filmików zostało ukrytych, a jedyny ślad, jaki po nich został to stare zdjęcia na Instagramie Weroniki.



Poza luźniejszymi tematami (jak ze zdjęcia), Mamiko robiła mocną karierę w świecie gamingowym tworząc dużo streamów z grania w Counter Strike.

Dzięki swojemu alternatywnemu wyglądowi gotyckiej lalki była zapraszana m.in. na kanapy telewizji śniadaniowych.




Można powiedzieć, że "i tak to się toczy od tamtego czasu". Ale nie do końca - od czasu teledysku Donatana, Weronika przeszła ogromną przemianę. 



Po gotyckiej lalce nie został nawet ślad. Teraz wygląda jak większość popularnych influencerek na Instagramie, ale sama zainteresowana wielokrotnie podkreślała, że w takim wydaniu czuje się lepiej - a to chyba najważniejsze.



Jeżeli chodzi o twórczość youtubową, to ciężko powiedzieć w jakim kierunku zmierza Weronika - znajdziemy i content beauty, i lifestyle, a także trochę gier. Sprawia to trochę wrażenie, jak gdyby Mamiko nie bardzo miała pomysł na dalszy rozwój swojego kanału, poza tworzeniem contentu "na bieżąco".

Warto wspomnieć, że Mamiko niedawno dodała swoją wersję #hot16challenge2, która spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, zbierając na dzień dzisiejszy ponad 700 tys. wyświetleń.



Sam teledysk też jest niezwykle oryginalny i ciekawy. Zatem może powinniśmy liczyć, że influencerka pójdzie właśnie w tym kierunku?




Na dzisiaj to tyle, ale już wkrótce wyczekujcie kolejnej części! Dajcie nam znać jakich kolejnych influencerów powinniśmy dodać do kolejnego zestawienia.

Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ