3 czerwca 2020
Opisy na Instagrama cz. 2 - 10 pomysłów na posty
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/278/post2.png
Instagram opisy porady

Dobrze wiemy, że wena nie zawsze spływa na nas magicznie wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujemy. Warto zachowywać regularność postów na Instagramie, chociaż nie zawsze to jest łatwe. Szczególnie, kiedy mamy pustkę w głowie i siedzimy przed telefonem głowiąc się co by tu napisać. 

A warto poświęcić temu więcej uwagi. Tak jak pisaliśmy w poprzedniej części tego cyklu, warto postawić na angażujące opisy, bo dzięki temu zwiększymy swoje zasięgi. Dlatego gdy dopada Was twórczy kryzys, przychodzimy z pomocą razem z przykładami z Instagramowego życia influencerów. 

Oto lista naszych 10 pomysłów na opisy na Instagrama!

1. Napisz coś o miejscu, w którym zrobione było zdjęcie

Z jakiegoś powodu dane miejsce stanowiło tło naszego zdjęcia. Może to atrakcyjny wygląd, unikalny klimat, wspomnienia? Warto napisać dlaczego wybór padł akurat na to miejsce lub jaka anegdotka się z nim wiąże. Nawet, jeżeli to jest Twój dom - możesz wtedy napisać coś o nim, jak się w nim czujesz, co w nim lubisz (albo może wręcz odwrotnie?). 




Zobacz też: Jak zwiększyć szanse na współprace z markami cz. 1 - 7 dobrych praktyk ze strony influencera



2. Daj się poznać - otwórz się emocjonalnie

Odbiorcy chętnie poznają co siedzi Ci w środku. Jakie emocje akurat Tobą targają i dlaczego. Zarówno te pozytywne jak i negatywne. Nie bój się trochę “obnażyć” - szczerość i otwartość jest entuzjastycznie przyjmowana w social mediach. 





3. Anegdota

Może przydarzyło Ci się ostatnio coś ciekawego, zabawnego, strasznego? Albo coś, co zmusiło Cię do jakichś przemyśleń? Taką anegdotę z życia warto opisać w poście.



4. Podziel się wiedzą

Na pewno jest jakaś dziedzina życia, w której czujesz się ekspertem. Może to Twoje hobby, a może coś, czego się uczysz w szkole lub na studiach. Może to po prostu Twoja praca? Podziel się fragmentem swojej wiedzy na ten temat!



5. Zapytaj o opinię

Ludzie uwielbiają dzielić się swoimi opiniami. Poproś ich o konkretną radę - może szukasz nowego, wciągającego serialu? Albo chcesz zjeść coś w danym mieście, ale nie wiesz gdzie pójść? Twoi obserwatorzy chętnie Ci pomogą! 



To samo może tyczyć się spraw mniej błahych. Może zastanawiasz się ostatnio nad jakąś ważną sprawą, nie wiesz w jakim kierunku pójść? Podziel się swoimi dylematami i poproś o radę swoją publiczność


6. Najczęściej powtarzające się pytania

Wszyscy znamy to słynne zdanie “Kochani, często pytacie mnie o…”, ale tym razem zastanów się, czy może rzeczywiście jest jakieś pytanie, które często dostajesz od swoich obserwujących? Albo po prostu od znajomych? Warto na nie odpowiedzieć. 



Zobacz też: Kubota Wear - rozmowa z marką. Skąd wzięły się Kuboty, jak znalazły się w Biedronce i o nowej kolekcji



7. Mam marzenie

Może jest jakieś marzenie, które od dłuższego czasu chodzi Ci po głowie? Nie musi to być od razu coś ogromnego. Każdy ma mniejsze i większe marzenia, dlatego warto podzielić się swoim.


8. Dokończ zdanie

Jest to bardzo prosty zabieg, który dodatkowo ma szansę podnieść nam liczbę komentarzy. Prosimy po prostu naszych obserwatorów, aby dokończyli zdanie. Np. “Pierwsze miejsce, do którego pojadę po otwarciu granic to…” albo “Najbardziej podczas kwarantanny brakowało mi…”.


9. Cytat

Czasami jest tak, że chodzi za nami jakiś cytat z piosenki, wiersza czy książki. Jednak ważne, aby umiejętnie go użyć, tak, aby pasował do zdjęcia. Warto też krótko wyjaśnić swoim odbiorcom o co chodzi (skąd pochodzi cytat, dlaczego akurat ten fragment zapadł Ci w pamięć itd.), ponieważ trzeba pamiętać, że nie każdy siedzi Ci w głowie i czasami zdanie wyrwane z kontekstu wygląda absurdalnie. Warto pamiętać też, żeby nie przesadzać z tym, chyba, że chcesz, aby Twoje konto przerodziło się w stronę “Złote myśli i aforyzmy na każdą okazję”.



Zobacz też: Repostowanie na Instagramie - 5 mitów. So in Law rozwiewa wątpliwości.



10. Kontrowersja

Na koniec opcja dla odważnych. Jeżeli czujesz się na siłach i masz coś do powiedzenia, możesz spróbować zająć swoje stanowisko w jakiejś kontrowersyjnej sprawie. Pamiętaj tylko, że trzeba umieć dobrze uzasadnić swoje zdanie i być gotowym na burzę w komentarzach. Ten sposób może przynieść Ci albo straty w obserwujących, albo wręcz przeciwnie - rzeszę nowych zwolenników. To już zależy od tego co chcesz powiedzieć i do kogo.




Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ