27 lutego 2017
Influencer marketing w działaniach marek Hochland
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/76/Hochland_Logo_visualisation_and_electronic_use.jpg
współpraca marka wywiad

Jak wygląda historia działań marek Hochland z influencerami?

Idea wykorzystywania czyjejś rozpoznawalności i wiarygodności w celu wpłynięcia na wzrost świadomości lub częstotliwość stosowania produktów nie jest nowa. Ambasadorzy  marek wykorzystywani byli do działań marketingowych przez firmy od dawna. Taką kategorię Influencerów tworzą osoby publiczne - politycy, sportowcy, dziennikarze czy po prostu celebryci. Ich strefa wpływu sięga najczęściej znacznie dalej niż blogera. Z kolei dzisiaj Influencerem może być bloger, vloger, właściciel popularnego konta w mediach społecznościowych lub ekspert w danej dziedzinie dzielący się swoją opinią w Internecie. Hochland od kilku lat współpracuje projektowo z wieloma liderami opinii publicznej, szefami kuchni, dietetykami, celebrytami, do tej grupy w ostatnich latach dołączyli także blogerzy, youtuberzy, instagramerzy.

Jak oceniacie efekty tej współpracy? I co jest wyznacznikiem sukcesu w tego typu akcjach?

Podejmowane przez nas działania przynoszą wymierne efekty. Przytoczę przykłady aktywności prowadzonych dla naszej sztandarowej marki Almette. Kilka lat temu przygotowaliśmy działania angażujące blogerów kulinarnych do zabawy i eksperymentowania w kuchni z użyciem serków Almette. Dodatkowo, akcja objęła swoimi działaniami również konsumentów. Zaangażowaliśmy 50 blogerów do udziału w konkursie, założyliśmy zasięg kampanii na poziomie 2 500 000 Unikalnych Użytkowników i zbudowanie świadomości marki Almette w obszarze blogosfery kulinarnej. Naszym celem, było pokazanie, że serek Almette nie musi być tylko dodatkiem do kanapki, a do tego zaangażowaliśmy liderów opinii z zakresu sztuki kulinarnej w tworzenie przepisów na bazie serka Almette. To dało nam efekt promocji marki Almette jako nowoczesnej i liczącej się z coraz bardziej zauważalnym i popularnym środowiskiem blogerów kulinarnych.  Stworzyliśmy aplikację konkursową opartą na dwóch modułach. Moduł pierwszy zakładał możliwość wgrania przepisu konkursowego przez blogerów. W module przeznaczonym dla konsumentów, zadaniem było oddanie głosu na wybrany przepis wraz z pisemnym uzasadnieniem swojej decyzji. W wyniku głosowania wybranych zostało 26 blogerów, spośród których jury konkursowe wybrało 3 zwycięzców nagrodzonych wycieczką kulinarną do Toskanii oraz 23 laureatów nagrodzonych możliwością uczestnictwa w warsztatach fotograficzno-kulinarnych prowadzonych przez „Ambasadora” konkursu, blogerkę Beatę Lipov i jej męża, znanego fotografa kulinarnego Lubomira Lipov. W ramach działań pro konsumenckich spośród uzasadnień głosujących, jury wybrało 150 laureatów, którzy zostali nagrodzeni koszami piknikowymi oraz zestawami płyt DVD. Finalnie uzyskaliśmy 83 przepisy konkursowe z użyciem sera Almette, 106 wpisów na blogach z marką Almette i zasięg akcji na poziomie 3 180 000 Unikalnych Użytkowników. A więc efekt finalny przerósł nasze wstępne założenia.

Innym przykładem był zorganizowany przez nas w 2015 roku największy w historii kulinarny konkurs blogerski Almette „Taste the summer by Almette Fruit”! Celem akcji była kolejna inspiracja konsumentów do pozakanapkowych eksperymentów z puszystymi serkami Almette. Zorganizowanie akcji razem z blogerami pozwalało nie tylko puścić wodze kulinarnym fantazjom. Do wspólnej zabawy zaproszono 10 topowych blogerek kulinarnych. 

W pierwszym etapie akcji każda blogerka zorganizowała na swoim blogu konkurs kulinarny dla internautów na najlepsze danie z Almette Fruit. Zwycięzcy tego etapu zdobyli nie tylko cenne nagrody, ale również miejsce w finałowych drużynach, które zmierzyły się w wielkim kulinarnym turnieju „Taste the summer by Almette Fruit”. Finałowy turniej był rozgrywany w największym w Polsce, profesjonalnym studiu kulinarnym Food Lab Studio i transmitowany na żywo na YouTube. Turniej poprowadził znany kucharz David Gaboriaud. Konkursy na blogach oraz finałowy turniej były wsparte silną kampanią reklamową w Internecie: w mediach społecznościowych oraz na największych serwisach kulinarnych. Akcja trwała miesiąc i trafiła do ponad 7 milionów internautów!

Czy zamierzacie poszerzać obszar współpracy z influencerami? (więcej akcji, nowe media: Snapchat, Musical.ly)

Ten obszar aktywności marketingowych rozwija się bardzo dynamicznie, stąd oczywiście planujemy poszerzać naszą współpracę z influencerami

Co jest Pana zdaniem największym wyzwaniem jeśli chodzi o influencer marketing? Do czego jako marka macie najwięcej zastrzeżeń? (efektywność, mierzalność, jakość realizacji?)

Największym wyzwaniem jest mierzenie i ocena prowadzonych w ramach o influencer marketingu działań. Istotny jest zasięg, który mówi o tym do ilu użytkowników dotarła aktywność oraz ile razy została wyświetlona treść. Im popularniejszy influencer, tym zasięg będzie większy. Aby dokładnie go ocenić, trzeba korzystać z odpowiednich  narzędzi. Jednym z bardziej popularnych jest Sotrender lub NapoleonCat. Zasięg osiągany przez blogera będzie również zależny od tego jak bardzo treści przez niego publikowane będą angażować jego społeczność. Do oceny zasięgu influencera wystarczą nam takie informacja jak liczba fanów strony (Facebook), obserwujących profil (Twitter), subskrybentów kanału (YouTube) oraz ilość odsłon i unikalnych użytkowników na stronie internetowej czy blogu (Google Analytics). Oczywiście równie ważna dla nas jako zleceniodawcy jest jakość realizacji prowadzonych działań.

Jaki jest idealny influencer marki? Jakie wartości powinien reprezentować? Kim jest?

Idealny Influencer musi publikować treści i być aktywny w mediach społecznościowych, gdzie przede wszystkim buduje swoją markę, musi być na bieżąco z newsami z branży, a ponadto chętnie dzielić się swoją opinią, wiedzą czy doświadczeniem. Nie zaszkodzi również aktywnie uczestniczyć w eventach, branżowych konferencjach i spotkaniach. Idealny influencer marki musi generować dużą wiarygodność komunikatów. Opinia wpływowej osoby jest bardziej autentyczna od tradycyjnych reklam. Owocuje także dużo większym zaangażowaniem odbiorców. Idealny Influencer marki to nic innego jak marketing rekomendacji, który koncentruje się na opinii wpływowych internautów. Influencerem musi  być osoba, która jest posiadaczem bloga, vloga, konta na Youtubie, Snapchacie lub w innym Social Media i swoją opinią wpływa na jak największe  grono osób, przynajmniej kilkuset. 

Czy myślicie nad uruchomienie programów lojalnościowych dla twórców czy skupiacie się na budowaniu bieżących relacji?

Aktualnie dla Almette kontynuujemy rozpoczęte działania  w internecie stawiając przede wszystkim na media społecznościowe: Facebook, Youtube, Instagram, Twitter etc.  Uruchomiliśmy serwis www.almette.pl, na którym nie tylko wspieramy komunikację „z polskiego mleka i naturalnych składników”, ale także – z pomocą znanego kucharza Davida Gaborioud oraz blogerki kulinarnej Asi Matyjek - inspirujemy konsumentów do eksperymentowania z pysznymi serkami Almette w kuchni. Także dla marki Hochland działamy w tym obszarze. Influencerzy umiejętnie budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców z którymi łączą ich silne relacje i zainteresowania. Podam jeden z ostatnich przykładów naszych działań dla marki Hochland. Włączyliśmy się w 25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy za pośrednictwem foodtrucka „SER DOBRY”. Foodtruck wyruszył w swoją charytatywną misję już na początku listopada ubiegłego roku. Przez dwa i pół miesiąca odwiedził 10 miejsc na terenie całej Polski (m. in. Poznań, Warszawa, Kraków, Łódź, Gdańsk) sprzedając kanapki, z których dochód został przekazany Fundacji WOŚP, która w tym roku zbierała fundusze na rzecz ratowania życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorom. Planujemy kolejne działania mając świadomość, że Influencer marketing skutecznie wpływa na opinię innych, a pozytywna rekomendacja często warta jest więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa.

Dziękujemy za rozmowę!

Powered by Froala Editor

Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ