Ujawnia on w wywiadzie, że kluczem do sukcesu nowych twórców jest nagrywanie shorts na Youtube, ponieważ, jak to sam określa Youtube jest na „małej wojnie z Tiktokiem”. Podkreśla, że ze względu na chęć wyparcia Tik-Toka, shortsy będą silnie promowane przez jego konkurenta, a promocja ta w szczególności będzie dotyczyć tych twórców, którzy będą tworzyć dobry, wartościowy kontent.
Jakbym miał coś doradzić komuś, to na pewno byłoby pójście bardzo mocno w shortsy. Jak najwięcej, jak najczęściej i jak najlepiej – wyznał Friz.
Postawienie na shortsy widać na kanale Karola, w którym to od pewnego czasu dodaje on je regularnie, angażując w nich influencerów ze swoich projektów np. T5M.
Warto też wspomnieć o największym konkurencie Friza „Czvjnik”, bo tak nazywa się ten młody twórca bije rekordy oglądalności i zbliża się do wyświetleń twórcy Ekipy w zastraszającym tempie. „Czvjnik” swoją popularność buduje w przeważającej większości na shortsach.
Rady Friza potwierdzają wyniki, które odnotowuje Youtube shorts. W I kwartale roku 2022 depczący po piętach konkurent Tik-Toka zdobył 30 miliardów odsłon na dzień, a w ostatnim kwartale 2022 roku wyświetlenia osiągnęły pułap aż 50 miliardów wyświetleń dziennie, co pokazuje ogromny wzrost popularności tej platformy i wielkiego potencjału, jaki się w nim kryje.
Nie wszyscy jednak chętni są do przejścia z Tik-Toka do konkurencyjnych shorts od YouTube, chociaż kuszą one jasny zasadami i wyższymi wypłatami dla twórców.
Zgodzicie się z tym co mówi Friz? Jesteście team Tik-Tok czy team Youtube shorts?