Newsy/kejsy

2021 w influencer marketingu

27.12.2021 Autor: MT
Udostępnij:
2021 w influencer marketingu
2021 był przełomowym rokiem dla influencer marketingu. Co ważnego wydarzyło się w tej branży? Jakie wyzwania stoją przed influencerami i markami? Czego możemy się spodziewać po nadchodzącym nowym roku?


Rok TikToka


Gdyby spojrzeć na niego, jak na wyścig social mediów, można by dostrzec, że TikTok mocno wysunął się na prowadzenie, zostawiając w tyle Instagrama i Youtube’a. Tak prężny rozwój platformy można przypisać między innymi sytuacji pandemicznej na świecie i przymusowej izolacji - siedząc w domach zapragnęliśmy nowej formy rozrywki i kontaktu w innym wymiarze. TikTok nam to wszystko dał, spełniając tym samym potrzebę socjalizacji i bycia docenionym. Kamil Sokołowski - founder BrandBuddies od 7 lat związany z branżą influencer marketingu - tak komentuje szybki rozwój nowego gracza na scenie mediów społecznościowych: 


Coraz większe zasięgi aplikacji „zmusiły” część marketerów do zainteresowania się tym medium – nawet w obliczu sceptycyzmu wobec platformy. TikTok mocno zakorzenił się w dzisiejszych trendach i ciężko już przejść obok niego obojętnie. Platforma dołączyła do grona największych graczy, takich jak Facebook (Instagram) oraz Google (YouTube). 


Nowe trendy w influencer marketingu


Mijający rok postawił wiele wyzwań przed influencer marketingiem, zwłaszcza gdy mowa o trendzie ekonomii Twórców. Influencerzy będą musieli przemyśleć swoje strategie monetyzowania popularności w obliczu tokenizacji i wzrostu popularności kryptowalut, dzięki którym na przykład Krzysztof Gonciarz zarobilł już swoje. W wywiadzie dla portalu nowymarketing.pl Kamil Sokołowski mówi: 


Na influencer marketing bez wątpienia wpłynie „metaveryzacja” digitalowego świata. Polskich twórców nie ogarnęło jeszcze szaleństwo kryptowalut oraz tokenizacji, ale zakładam, że to tylko kwestia czasu. Dla wielu młodych ludzi różnice pomiędzy światem realnym a wirtualnym zaczęły się zacierać. Większość odbiorców nadal nie rozumie tego rynku, nie wie jak się w nim poruszać. Ta świadomość powoli się jednak kształtuje.


Dzięki nieustannemu rozwojowi sposobów dywersyfikacji przychodów w Internecie, 2022 rok może nas nieźle zaskoczyć. Może ruszymy przetartym szlakiem Azji – live stream shoppingiem, może zwrócimy swoja uwagę w stronę takich inicjatyw jak spotkania i kursy online z influencerami.



Wzloty, wpadki i odkrycia roku


Skoro mamy koniec roku, podsumujmy co, oprócz nowinek technologicznych, wydarzyło się w influencer marketingu w 2021 roku.


Oczywiście były dramy - kto nie słyszał o sprawie “rozstania” Deynn i Majewskiego oraz polskiej edycji “Need for speed”, w której niewątpliwie wzięli udział Beata Kozidrak oraz Piotr Kraśko. W kategorii dramy roku znalazło się też miejsce dla Wersow i sprawy loga z sową.

Jako wschodzące gwiazdy na niebie polskiego influencer marketingu zabłysnęli Oliwka Brazil i Young Leosia




Team fansi.pl - platformy pozwalającej Twórcom monetyzować swoją popularność i dywersyfikować przychody - wytypował największe hotówy roku. Współprace influencerów z dużymi markami w 2021 roku, o których będą kiedyś uczyć na lekcjach ekonomii Twórców, to z pewnością Młody Matczak i jego zestaw McDonald’s oraz lody Ekipy wyprodukowane w kooperacji z firmą Koral. O podium najlepszej kampanii 2021 roku walczyły łeb w łeb kampania piwa BUH i Zalando ze swoją świąteczną akcją promocyjną pod hasłem “Już niedługo się przytulimy”, która miała na celu uświadomić odbiorcom potrzebę zachowywania dystansu społecznego w obliczu pandemii. Nie można też przejść obojętnie obok kampanii marki H&M, która postanowiła stworzyć linię odzieżową przyjazną środowisku. W naszej pamięci zapisała się również świąteczna reklama Allegro - marki, która co roku stara się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców z przekazem wzruszającym do łez. W 2021 Allegro poruszyło niezwykle aktualną kwestię potrzeby zrozumienia inności i akceptacji mimo różnic. Plotkarskie serwisy rozpisywały się natomiast o celebryckiej kampanii cichych pralek Whirlpool, w której wzięli udział między Agnieszka Włodarczyk, Anna Mucha i Filip Chajzer.




Kampanie:

Ta strona używa ciasteczek (plików cookies).