8 listopada 2021
Mata przejął polskie social media
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/400/mata.png
#mata #patointeligencja #patoreakcja #młodymatczak

„Patolinteligencja” rozsławiła Matę

W grudniu 2019 roku na YouTubie pojawił się teledysk do „Patointeligencji”, który w ciągu kilku dni został odtworzony ponad 10 milionów razy. Kontrowersyjny utwór, w którym raper obnażył rzeczywistość i zachowania młodych osób z dobrych domów i rapuje m.in. o piciu alkoholu w szkole, seksie nastolatków czy samobójstwie spotkał się z ogromną krytyką, spotykając się z krytyką m.in. dyrekcji liceum Batorego (do którego uczęszczał Mata) z uwagi na wykorzystanie wizerunku szkoły w teledysku do piosenki. W mediach nie przestawano wtedy podkreślać, że ojcem młodego rapera jest Marcin Matczak, profesor prawa na Uniwersytecie Warszawskim. W związku z tym Telewizja Polska wykorzystała utwór Maty do krytyki polskich sędziów (także ojca rapera, wspierającego stronę sędziowską).

Marcin Matczak i Mata – relacja ojca z synem

Warto się tutaj zatrzymać i wspomnieć o relacji Maty z ojcem. To ponoć właśnie on wymyślił synowi pseudonim. Wielokrotnie też podkreślał, że ma bardzo dobre stosunki z synem, co zresztą widać za każdym razem, kiedy go wspiera i chwali się jego sukcesami na Twitterze. Tak było m.in., kiedy Mata otrzymał dwie statuetki podczas gali wręczenia Fryderyków. Marcin Matczak wielokrotnie był pytany przez dziennikarzy o reakcję na utwór „Patointeligencja”. W programie „Miasto Kobiet”, w którym był gościem przyznał, że miał okazję usłyszeć utwór na dziewięć miesięcy przed jego wypuszczeniem. Dodał, że nie jest to łatwy utwór, ale wie, że może przynieść wiele dobrego. Zauważył, że może być doskonałym punktem wyjścia do poważniejszych rozmów rodziców ze swoimi dziećmi.

Więcej o relacji Marcina Matczaka z synem można dowiedzieć się z książki „Jak wychować rapera. Bezradnik”. Do kupienia TUTAJ  

https://twitter.com/wsamraz/status/1414930849552912390

Twórczość Maty

Z czasem wychodziły kolejne utwory Michała Matczaka, aż na początku 2020 roku Mata wydał debiutancki album „100 dni do matury”, który uzyskał status poczwórnie platynowej płyty. W marcu rok później Mata wydał piosenkę „Patoreakcja”, w której opowiedział, jaki chaos wywołała „Patointeligencja”, i jak od tego czasu zmieniło się jego życie. Przy okazji odniósł się do krytyki ojca ze strony Telewizji Polskiej i osób ze świata polityki. „Patoreakcja” jest jednym z utworów, który znalazł się na drugiej płycie Maty, czyli „Młody Matczak”. Krążek wyszedł 1 października 2021, a już dzień później odbył się koncert, pod tym samym tytułem, który był szeroko komentowany w mediach. Na scenie pojawił się nie tylko Mata, ale także inni artyści, z którymi miał okazję współpracować, m.in. Quebonafide czy Young Leosia. Koncert na warszawskim Bemowie zgromadził blisko 40 tysięcy osób! Atrakcji nie brakowało do samego końca, kiedy to raper wsiadł do helikoptera i odleciał po występie.

Michał Matczak na billboardzie na Manhattanie

W „Patoreakcji” Matczak rapował "Za rok wykupię billboard na Manhattan jak Sfera Ebbasta". I tak się stało. Na początku października pochwalił się InstaStories, na którym widoczny jest billboard na Times Square w Nowym Jorku. W ten sposób promował nawet tam swój nadchodzący, drugi krążek.

Mata triumfuje na Fryderykach

Choć Mata ma swoich zwolenników i przeciwników, to nie można mu odmówić sukcesów. W sierpniu 2021 roku podczas gali rozdania Fryderyków odebrał dwie statuetki - za Fonograficzny debiut roku, a także w kategorii Album roku – hip-hop. Wówczas na scenie wygłosił przemówienie, które rozbawiło publiczność, a w sieci znalazło się wideo z tego momentu. Nawiązując do piosenki "Kiss cam (podryw roku)" powiedział:

To jest taki love song. Napisałem tę piosenkę dla takiej dziewczyny i tydzień temu poszliśmy na bilard generalnie. A teraz mam dwa Fryderyki, to może pójdziemy na kręgle w przyszłym tygodniu. Na koniec chciałem powiedzieć jeszcze coś bardzo ważnego dla mnie: hip-hop.

https://www.youtube.com/watch?v=bZU94ayN5-U&ab_channel=Feconik

Mata na liście magazynu „Billboard”

Zdobycie Fryderyków to nie jedyne osiągnięcia 21-letniego rapera. Jako pierwszy Polak znalazł się na prestiżowej światowej liście przebojów Billboard Global 200 Excl. US. Mata uplasował się na 198. miejscu z pierwszą polskojęzyczną piosenką - „Kiss cam (podryw roku)”.

Najnowszy singiel Maty jest także pierwszą polskojęzyczną piosenką, która trafiła na światowe listy przebojów. Do tej pory teledysk do „Kiss cam (podryw roku)” wyświetlono ponad 18 milionów razy, a sam utwór został odsłuchany blisko 12 milionów razy w serwisach streamingowych - podano na Facebooku SBM Label, wytwórni rapera.

https://www.facebook.com/sbmaffija/photos/a.555340074503420/4012243648813028/?type=3

Mata jest rekordzistą

Ten sam utwór został odtworzony aż 701,519 razy w serwisie Spotify, bijąc tym samym rekord ustanowiony wcześniej również przez Matę. Wcześniej pobił polski rekord najczęściej słuchanej piosenki w ciągu doby swoim utworem “Patoreakcja” (643,846 odsłuchań).

Rekord pobił także na Instagramie, gdzie stał się najpopularniejszym raperem na polskim Instagramie. Do tej pory rekord należał do Quebonafide, który jako pierwszy polski raper uzyskał milion obserwujących. Mata przebił go i obecnie ma ponad milion obserwatorów.

  

Mata w „The New York Times”

Lista sukcesów młodego Matczaka zdaje się nie mieć końca. W październiku 2021 roku napisał o nim „The New York Times”. Mata, po Taco Hemingwayu, jest drugim Polakiem, o którym napisał prestiżowy amerykański dziennik. W tekście Alexa Marshalla, zatytułowanym „Polski raper od skandalu do supergwiazdy”, można przeczytać, że raper jest głosem pokolenia, który rapując o swoich rówieśnikach, podzielił politycznie kraj.

Mata przejął Maka

Michał Matczak zdecydowanie korzysta ze swojej popularności. Wielkim echem odbiła się jego współpraca z McDonald's. Pojawił się tam „zestaw Maty”, w którego skład wszedł potrójny cheeseburger, średnie frytki i Vanilla Matcha Latte. Kilka dni po premierze zestawu matchę można było wymienić na Coca-Colę. Przez tą współpracę raper spotkał się z krytyką za to, że promuje niezdrowe jedzenie. Według nieoficjalnych informacji Michał Matczak mógł zgarnąć za tę kolaborację ponad milion złotych.

https://www.youtube.com/watch?v=SYLWC7FAS0M&feature=emb_title&ab_channel=McDonald%27sPolska

McDonald’s to za mało?

Warto zwrócić także uwagę na to, że choć oficjalnie nie ogłoszono tej współpracy, to Mata na koncertach występuje w zestawach Adidasa.

https://www.instagram.com/p/CVkNdLnq-PJ/

Wygląda na to, że lista sukcesów Maty tylko się wydłuża i o raperze może być jeszcze bardziej głośno. Jak mogliśmy się już przekonać, nie tylko w Polsce, ale i na świecie.



Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ