Newsy/kejsy

Kim jest Young Leosia? Analiza influencerki.

26.03.2021 Autor: Monika Tatara
Udostępnij:
Kim jest Young Leosia? Analiza influencerki.
“Cały kraj się jara moją ksywką, cały kraj jara się moją bibką” – z taką pewnością rapuje o sobie Young Leosia. Czy słusznie? Nawet jeśli nie cały, to hype na Leosie w social mediach wbił na najwyższy poziom. Właśnie została ona twarzą nowej kampanii Spotify na TikToku!

Kim jest Young Leosia?

22-letnia Young Leosia, a właściwie Sara Sudoł, od kilku lat gra imprezy w popularnych klubach np.: Mewa Towarzyska, Prozak 2.0, Miłość Kredytowa, czy Hocki Klocki. Szersze grono usłyszało o niej przy okazji akcji #Hot16Challenge, do której nominował ją Żabson, którego jest didżejką. Później poszło z górki. Leosia wypuściła singiel Wyspy, za produkcję którego odpowiada Borucci, czyli producent hitów Taco Hemingwaya, a następnie głośno zrobiło się o niej przy okazji singla Żabsona – ULALA, do którego dołożyła swoją cegiełkę.



Didżejce ekipy INTERNAZIOMALE zdecydowanie spodobało się podbijanie hip-hopowej branży i chyba nie zamierza na razie nikomu ustępować miejsca. Zresztą po tym, jak wypuściła singiel Szklanki, chyba trudno będzie ją zdetronizować. Utwór cieszy się ogromną popularnością nie tylko w serwisach muzycznych - przez 3 tygodnie lutego był na 1. miejscu polskiej listy TOP 200 Spotify, a jej teledysk na YouTube obejrzało ponad 12 milionów osób! Takie wyniki mówią same za siebie i potwierdzają, że nie przez przypadek jest jedną z chętniej słuchanych artystek. Szklanki są także dobrze znane na TikToku, gdzie nie brakuje filmików, na których użytkownicy odtwarzają układ choreograficzny z teledysku Leosi.

Współpraca z dużymi nazwiskami z branży, imponujące wyświetlenia w mediach społecznościowych i wykształcenie - Young Leosia zdobyła dyplom w Szkole Piosenki Elżbiety Zapendowskiej i zdała państwowy egzamin z realizacji dźwięku – to przepis na sukces? Nie do końca chodzi tylko o to.

Skąd, zatem wziął się hype na młodą raperkę? Każde pokolenie ma swoich idoli i tak samo jest w tym przypadku. Jednak tutaj chodzi chyba o coś więcej. Polski rap ma się bardzo dobrze, ale nadal brakuje w nim kobiet. Co prawda, coraz głośniej jest o Dziarmie, Ryfie Ri, czy Margaret, której coraz bliżej do tego gatunku muzycznego, jednak nadal to tylko garstka pań w tym męskim świecie. Być może Sarze przyświeca hasło girl power (o którym z jakiegoś powodu nadal trzeba przypominać) i chce pokazać, że dziewczyny mają realny wpływ na to, co dzieje się w polskim rapie i nie tylko. Artystka wchodzi w ten świat z buta – ma pomysł na swoją twórczość, na swój wizerunek, wszystko jest spójne, a ona ewidentnie chce wykorzystać swoje pięć minut.


Pojawiają się głosy, że sukces Young Leosi to duża zasługa Żabsona i środowiska, z którym jest związana od kilku lat, a to, co robi jest skrojone typowo pod biznes. Ja tak nie sądzę. Tu chyba chodzi o pokazanie tego, o czym śpiewała Ariana Grande “I want it, I got it”. Young Leosia idzie po swoje, “bo jej się należy, wie każdy, kto z nią coś przeżył”. A to, że budzi tyle emocji i to skrajnych chyba potwierdza tylko to, że odniosła ogromny sukces.

PS - Young Leosia została twarzą kampanii Spotify na TikToku. Możecie dołączyć do oficjalnego wyzwania 🌸 #WstawankoZeSpotify do czego bardzo mocno Was zachęcamy! Kampania jest realizowana z wsparciem BrandBuddies.


Kampanie:

Ta strona używa ciasteczek (plików cookies).