Newsy/kejsy

WHAT'S NEXT - nowa rzeczywistość w influencer marketingu

09.09.2020 Autor: Jan Dratwicki, Mateusz Woźniak, Kamil Sokołowski
Udostępnij:
WHAT'S NEXT - nowa rzeczywistość w influencer marketingu
Mamy nową rzeczywistość. Influencer marketing na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmienił. Globalna pandemia przyspieszyła zmiany. Co czeka twórców? A co marki? Na te pytania znajdziecie odpowiedzi w nowej, autorskiej serii BrandBuddies - “WHAT’S NEXT”. Pierwszy materiał w jej ramach jest już dostępny. Otwieramy nim sezon jesienny!

Seria WHAT’S NEXT jest odpowiedzią na nasze codzienne działania w obszarze influencer marketingu. Od pięciu lat w BrandBuddies rozmawiamy z twórcami, influencerami, markami, agencjami. W tym czasie bardzo dużo się zmieniło. Coraz więcej marek w swoich strategiach marketingowych uwzględnia zaangażowanie influencerów, jednak dalej nie wszyscy do końca rozumieją rolę jaką powinni oni odegrać. Brakuje partnerskiego podejścia po obu stronach, co negatywnie odbija się na wynikach działań.

- Za każdym twórcą jest jakaś grupa ludzi, społeczność. To jest największą siłą z którą marki nie powinny walczyć, tylko się do niej dostosować. Społeczność wyczuje każdy kit i ściemę. To my chcemy wejść do tego świata z butami. Niesłuchanie twórcy, nieumiejętność wypracowania kompromisu nie skończy się dla marki dobrze - mówi Olga Stachowicz, ekspertka influencer marketingu w agencji VMLY&R

- Nigdy nie decydujemy się na współpracę, gdzie marka narzuca wizję, która nam nie pasuje. Influencer to człowiek. Nie gazeta, którą lubimy czytać na wakacjach ani kanał, który lubimy oglądać. Dla marek zaczyna liczyć się jakość. Na szczęście z social mediów znikają zdjęcia produkt-buzia, których był wysyp w pewnym momencie - tłumaczy w materiale Marta Lech - Maciejewska, autorka bloga @superstyler


Dla wielu twórców współpraca z nawet globalną marką nie jest już wyróżnieniem, tylko normalnym działaniem biznesowym. Twórcy mają coraz więcej opcji monetyzowania swoich zasięgów dlatego rośnie liczba odmów. Wielu czołowych twórców odrzuca ponad 90% składanych im propozycji.

- Zaczyna się pomału “wojna” pomiędzy markami, która z nich będzie miała lepsze podejście do influencera - mówi Mikołaj Bagiński (@bginsky). - Życzyłbym sobie żeby marki nie myliły pojęcia twórcy z pojęciem przedstawiciel handlowy - dodaje Mariusz Kozak (@kozakma). Naturalnie nie jest jednak tak, że to partnerstwo działa w jedną stronę - Jeśli twórca chce grać tylko na siebie, nie ma czego szukać w tym interesie - zdecydowanie deklaruje Piotrek Charaziński (@charazinsky).



Jak wyglądały współpracy kiedyś, a jak dziś? Jak zarabiają twórcy? W którym kierunku będzie rozwijał się rynek? Jaką rolę pełnić będą produkty twórców?


Zobaczcie nasz materiał i przekonajcie się sami!



Bohaterowie materiału:
@superstylerblog, autorzy jednego z największych blogów w Polsce o tematyce modowej, lifestyle'owej oraz parentingowej
@bginsky, twórca społeczności skupionej wokół streetwearu
@kozakma, bohater GoggleBox; twórca lifestylowy
@jasperrr55, TikToker/ YouTuber - przedstawiciel młodego pokolenia influencerów
@krzysztof_adamek, fotograf pracujący na co dzień z czołowymi twórcami oraz influencer
@way.of.blond, YouTuberka, trenerka.

@jan_dratwicki Content Manager w BrandBuddies

@olgustapl, Influencer Lead w VMLY&R



Kampanie:

Ta strona używa ciasteczek (plików cookies).