16 marca 2020
Influencerzy newsowi, których warto śledzić nie tylko w kryzysie
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/211/kryzys.png
koronawirus facebook instagram influencer marketing

Społeczeństwo coraz mniej ufa mediom, w szczególności telewizji. Gdzie powinniśmy szukać sprawdzonych informacji? W tym tekście przybliżymy Wam sprawdzone profile informacyjne w mediach społecznościowych, które charakteryzują się dużą rzetelnością.

Jak wynika z raportu „Trust in Media”, 65% Polaków nie ufa informacjom podawanym w gazetach, a 67% tym podawanym w radiu i telewizji. Pod względem zaufania do mediów gorzej od Polski wypadła jedynie Serbia. “Polacy bardziej niż mediom ufają swoim znajomym. Ponad połowa zauważa  fake newsy i manipulacje w radiu, telewizji 
i internecie” – wynika z badania „Trust in Media” przeprowadzonego przez Ipsos (globalną firmę, zajmująca się badaniem rynku).

Najbardziej wiarygodne dla ankietowanych okazały się informacje podawane w internecie, jednak również w tym wypadku wynik nie jest optymistyczny.

62% ankietowanych z Polski deklaruje, że nie wierzy informacjom podawanym w internecie. W tej kwestii gorzej wypadli tylko mieszkańcy Japonii (53%), Serbii (69%) i Węgier (70%). 

Raport Digital News przygotowany przez Reuters Institute również wskazuje na wyższość internetu nad innymi mediami. Jest on najważniejszym źródłem informacji dla 86% Polaków. Raport wykazał również, że coraz częściej ufa się mediom niezależnym,  niż mediom publicznym.

Chyba każdy z nas spotkał się w internecie z fake newsami, czy clickbait-owymi nagłówkami, które nie miały nic wspólnego z treścią artykułu. 

Duża część wydawców stron myśli głównie o zarobkach. Są one zależne od wyświetleń, dlatego portale starają się przyciągnąć odbiorców za wszelką cenę. Posuwają się nawet do nieetycznych zachowań, jak przekazywanie niesprawdzonych informacji, które będą się dobrze “klikać”. Przed oficjalnym potwierdzeniem przypadku zachorowania na koronawirusa w Polsce, można było przeczytać w internecie dużo artykułów, twierdzących, że pierwsze zachorowanie już się pojawiło. Żaden z artykułów się nie potwierdził.

Na naszych oczach buduje się nowa kategoria influencerów newsowych. Chcemy polecić Wam kilka niezależnych profili, które na bieżąco obiektywnie przekazują informacje. Skupiliśmy się na stronach na Facebooku, jednak większość z nich działa również na innych platformach.

Kataklizmy w Polsce i na świecie  Strona, na której można dowiedzieć się o ekstremalnych zjawiskach naturalnych oraz wszelkich stanach  nadzwyczajnych. Obserwuje ją ponad 150 000 osób.

KiKŚ - Konflikty i katastrofy światowe
Strona, na której publikowane są informacje dotyczące konfliktów zbrojnych i katastrof na świecie. Obserwują ją ponad 715 000 osób. Jej autor, Łukasz Bok, jest też aktywny na Instagramie gdzie obserwuje go 450 000 osób. Klasyfikuje go to w czołówce polskich influencerów.

Dział Zagraniczny

Serwis o wydarzeniach na świecie, o których w polskich mediach słychać niewiele, albo wcale.


Pigułka Świata

Codzienna dawka informacji, ciekawostek i wiedzy z całego świata. Profil śledzi 130 000 osób.

A jakie źródła informacji Wy polecacie?

Powered by Froala Editor

Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ