29 marca 2016
Bez Kanału: Moje plany związane z pierwszym odcinkiem zakładały, że poza fajną zabawą i szansą na wygraną, może uda się zrobić fajny materiał na YouTube.
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/18/2.jpg
wywiad youtube

Pojawili się na YouTube niedawno, ale już całkiem sporo osiągnęli. O swoim kanale piszą:

Jesteśmy "Bez kanału" i nie wpuścimy Was w kanał :) Nasz cel? zarobić pierwszy milion złotych. 

Link do kanału: 

"Bez Kanału" prowadzą wspólnie Patryk i Kamil. Wywiadu udzielił nam Patryk.

Wystartowaliście z kanałem na YouTube 11 stycznia tego roku. Obecnie macie ponad 16 tysięcy subskrypcji, a Wasz najbardziej popularny film osiągnął prawie milion wyświetleń. Spodziewaliście się takiego sukcesu?

Ja osobiście nie spodziewałem się aż takiego rozgłosu. Bardzo o tym marzyłem, ale nie liczyłem na więcej jak max 50 tyś. wyświetleń. Oczywiście łatwo jest spaść z wysokiego konia, dlatego musimy trzymać poziom.

Jak sądzicie, co zadecydowało o popularności Waszego kanału? Czy macie jakiś przepis na sukces, który moglibyście zdradzić innym twórcom? W jaki sposób promowaliście/promujecie swój kanał?

Nie mamy sposobu na sukces. Osobiście spędzam czas na naszym kanale i fb 24h na dobę, dokładnie analizując analityka. Jako, że jestem wprawionym startupowcem to mam też takie "zboczenie" :), żeby z każdym wszystko konsultować i szybko reagować na zmiany. Moje doświadczenie w promocji różnych startupów, projektów i wydarzeń dało mi wiedzę, że jak nie masz kasy na promocję, to trzeba promować dowolnymi darmowymi środkami, czyli Wykop, Sadistic itd. Ale tam też nie jest tak łatwo.

Jak w ogóle zrodził się pomysł na "Bez kanału"?

Przypadkowo i nieprzypadkowo. Nazwa jest przypadkowa, którą wymyślił Kamil podczas spontanicznego nagrania 1000 zakładów Lotto, w którym zadał mi pytanie dotyczące tego, jaki mam pomysł na kanał. Ja odpowiedziałem, że nie mam i stąd jest nazwa Bez Kanału. Natomiast tworzymy sekcję a) Poszukiwacze fortuny - gdzie szukamy sposobu na zarobienie 1 miliona złotych, b) Psycho tropy - czyli na tropie doświadczeń z zakresu psychologii. Ale to wszystko, jak każdy startup, rodzi się z czasem i ewoluuje. Jakby ktoś mi powiedział ponad miesiąc temu, że będę YouTuberem rozpoznawalnym w moim mieście, to bym uznał, że jaja sobie ze mnie robi :), ale to jest dzisiaj, nie wiem, co będzie jutro :). 

Nagraliście parę filmów o Lotto. Gracie w nich za duże kwoty i dzielicie się swoimi wnioskami. A wnioski te wyglądają niezbyt optymistycznie - wygrane w stosunku do wyłożonej kwoty są śmiesznie małe. Spodziewaliście się nieco lepszych wyników, czy od początku byliście mega sceptycznie nastawieni?

Rachunek prawdopodobieństwa jest okrutny, ale kiedy zainwestowałem 1250 zł swoich własnych pieniędzy w pierwszym odcinku w Mini Lotto, bardzo chciałem wygrać. Gdyby w dniu losowania padła 4, to uzyskalibyśmy zwrot prawie całej kwoty. Jako, że Mini Lotto to szansa 1:850.000, czyli większa jak w Dużego Lotka, to też mogło coś wpaść. Pewnie gdyby wpadła główna wygrana, to nie powstałby ten kanał. Moje plany związane z pierwszym odcinkiem zakładały, że poza fajną zabawą i szansą na wygraną, może uda się zrobić fajny materiał na YouTube. Wystrzeliło to ostatnie - chociaż jak teraz odtwarzam sobie pierwszy odcinek, to się dziwię, że ktoś chciał to w ogóle oglądać :). 

Co robicie na co dzień, poza YouTube? Skąd się znacie? Czy planujecie w którymś momencie utrzymywać się tylko z YouTube'a?

Ja pracuję w Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu jako specjalista ds. Inkubatora Przedsiębiorczości gdzie pomagam rozwijać się startupom, pomagam im w promocji oraz w poszukiwaniu inwestora. Kreuję eventy i działania promocyjne całego Parku. Mam też kilka projektów startupowych takich jak "ksero za zero" czy drukniesz.pl. Poznaliśmy się właśnie w Parku. Kamil jako psycholog robił na mnie jakieś badania psychologiczno marketingowe - tak mi się wydaje :). Za to badanie dał mi czekoladę oraz kubek i tak mnie przekupił, przekonał do siebie :). Na razie naszym celem jest tworzyć wartościowy i zabawny content. Czas pokaże, czy robimy to na tyle dobrze, aby myśleć o pieniądzach. Na razie widać dużo wyświetleń, ale kasa z YT nie zapewnia nawet 1/4 etatu. 

Pytam o to każdego twórcę, ponieważ nasz blog traktuje także o współpracy liderów opinii z firmami. A więc: Wasza wymarzona/idealna współpraca z marką? Jak powinna wyglądać, czym się powinna cechować?

Jako startupowiec współpracowałem z takimi firmami jak Play, Burger King, Empik, Wyższe Szkoły Bankowe i WBK. Nie były to wielkie zamówienia jak na skalę tych firm, ale najbardziej przyjemnie wspominam samą współpracę i profesjonalne podejście. Kiedy tworzyłem kampanię "ksero za zero", miałem wolną rękę, a to lubię najbardziej i chyba na tym zależy mi jako pomysłodawcy. Na pewno nie chciałbym współpracować z firmami typu "zakłady mięsne", bo bałbym się, że po kampanii przytyję dodatkowe 10 kg ;).

W jaki sposób szukacie sponsorów? A może już sami się do Was zgłaszają? :)

Jako, że to są dopiero początki, to też nie ma wielkiego worka reklamodawców. Pierwsza firma którą udało mi się pozyskać to firma Sprzęt-Poż mój były pracodawca handlujący sprzętem pożarniczym - dzięki niemu mieliśmy zdrapki. Prezydent Opola załatwił nam Wieżę Piastowską :D, a do nas samych po akcji Lotto zgłosił się serwis multipasko.pl, który zrobił z nami duże lotki. Na razie prowadzę rozmowy z 3 firmami, ale to mój kontakt, dlatego na razie nikt nie wali drzwiami i oknami :), a nasze drzwi i okna są otwarte do współpracy :).

Uchylicie dla nas rąbka tajemnicy? :) Jakie filmy macie w planach?

Jako, że nasze pomysły to nasza jedyna siła to wolimy je zachować w tajemnicy. Mogę powiedzieć, że pomysły spektakularne to odcinki bardzo kosztowne, a takich mamy trochę. To właśnie one gwarantują największą widownię :).

Dziękuję za wywiad!

Powered by Froala Editor

Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ