Kilka lat temu ciężko było znaleźć jakichkolwiek rolników działających w internecie. Aktualnie już po krótkich poszukiwaniach na YouTube, można natknąć się na mnóstwo filmów poruszających tę tematykę. Od recenzji sprzętów i praktycznych porad, po żniwa nagrywane gopro, a nawet materiały nagrane dronem. Prezentacje traktorów i kombajnów osiągają zasięgi porównywalne z testami samochodów u Youtuberów typowo motoryzacyjnych. Takie prezentacje możemy obejrzeć np. na tym kanale:
Mimo że większość osób prowadzących kanały to raczej mniejsi twórcy, czuć od nich prawdziwe zamiłowanie do swojej pracy. Przykładem może być kanał Jockerfarm, na którym pojawiają się vlogi, jak twierdzi sam twórca; nagrane z pasji do rolnictwa.
Jedną z przyczyn wzrostu popularności rolnictwa może być też ciepło przyjęta gra komputerowa Farming Simulator, która doczekała się już dziewięciu części. To właśnie na niej swój kanał opiera Youtuber znany pod nazwą MafiaSolec Games. Posiada on również dwa inne kanały, na których pokazuje pracę na roli również poza wirtualnym światem. Łącznie jego kanały posiadają ponad czterysta tysięcy subskrybcji. Taka liczba stanowi już olbrzymi potencjał reklamowy.
Sytuacja na Instagramie nie jest tak kolorowa, tutaj trudniej jest znaleźć duże profile o tej tematyce. Co nie znaczy, że ich nie ma! Są, ale ich zasięgi nie są tak imponujące, jak w przypadku YouTube. Większość twórców na Instagramie to ci, którzy działają również na YouTube. Tam aktualnie jest największe zainteresowanie tą tematyką.
Stereotypy o polskiej wsi, z roku na rok stają się coraz mniej aktualne. Rolnicy coraz chętniej korzystają z internetu. Jest to istotna informacja dla osób kierujących swoje produkty właśnie do tej grupy odbiorców. Dobrze poprowadzona kampania marketingowa w mediach społecznościowych może dać o wiele lepsze rezultaty niż tradycyjne reklamy np. w prasie lub telewizji. Tym bardziej, że większość osób śledzących twórców o tematyce rolniczej to właśnie osoby związane z tą branżą.