This site uses cookies. Find out more I AGREE

Everything you need to know about working for a brand

Viacom

VIACOM

O podejściu do influencer marketingu w działaniach marki opowiada Kaja Królikiewicz, Engagement Manager grupy Viacom.

Jaką rolę w komunikacji marketingowej stacji grupy Viacom odgrywają nowe media?

W przypadku większości naszych marek grupą docelową są młodzi (lub bardzo młodzi) ludzie, dlatego tak, oczywiście, nowe media odgrywają ogromną rolę w naszej komunikacji. Zdarza nam się coraz więcej kampanii, w których cały budżet marketingowy idzie na działania w mediach społecznościowych. Wiemy, że to tam właśnie nasz target spędza najwięcej czasu i „spotkanie” się z nimi na tym gruncie jest naturalne.

Które platformy wykorzystujecie i czym różni się komunikacja na nich? (Insta, FB, Snap - czym się różnią i w której widzicie największy potencjał)

Wykorzystujemy wszystkie platformy, z których korzystają nasze grupy docelowe. I w przypadku każdego z tych kanałów komunikacji mamy inne cele – co i jak chcemy komunikować, co chcemy osiągnąć.

FB jest dla nas nadal najbardziej zasięgowym medium. Wrzucamy tam np. fragmenty naszych programów, lub odsyłamy do stron www z fragmentami i pełnymi odcinkami. Przy użyciu Instagrama i Snapchata osiągamy nadal mniejsze zasięgi, ale wiemy, że konsumpcja tych mediów jest często bardziej intensywna i angażująca, mniej powierzchowna niż w przypadku Facebooka (podobnie jest z YouTubem). To także platformy pozwalające na bardziej intymny kontakt z użytkownikiem, dlatego pokazujemy tam m.in. kulisy naszych programów. Również na Snapchacie fani naszych reality mają szansę na bliższy kontakt z prywatnym życiem ich gwiazd.

Na wszystkich platformach, które na to pozwalają, organizujemy Live Streamingi. Jako że jesteśmy telewizją, realizujemy je także w jakości telewizyjnej – są to już właściwie w tej chwili programy telewizyjne, tyle że do obejrzenia w internecie na żywo. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów, jakie z nimi osiągamy.

Dlaczego zdecydowaliście się włączyć w tę komunikację także influencerów?

Mimo, że sami dysponujemy dużym zasięgiem w mediach społecznościowych i przy okazji kampanii poszerzamy jeszcze ten zasięg marketingowo, ważne jest dla nas, aby wyjść jeszcze dalej poza grono naszych obecnych fanów i dotrzeć do ludzi, którzy co prawda są w grupie docelowej, ale z jakichś powodów na nich jeszcze nie trafiliśmy. Influencerzy dodają też wiarygodności naszemu przekazowi. Fani danej osoby zaufają jej bardziej, niż bezosobowej marce, czy po prostu reklamie.

Jakie są Wasze doświadczenia z takiej współpracy?

Nasze doświadczenia są bardzo różne. Przede wszystkim w tej chwili z przyjemnością obserwujemy, jak profesjonalizuje się rynek influencerów. Standardem staje się (a właściwie już jest) rzetelne podejście influencerów do kampanii, zarówno od strony merytorycznej, jak i technicznej. Twórcy są coraz bardziej kreatywni i pomysłowi, jakość kontentu jest coraz lepsza. Bardzo przyjemnie jest patrzeć, jak ten rynek się rozwija i miło nam, że możemy być tego procesu jakąś częścią.

Jaki kryteria/jakie wartości musi spełniać twórca chcący współpracować ze stacjami grupy?

To oczywiście zależy od stacji, influencer który bierze udział w kampanii Comedy Central powinien być oczywiście inny, niż ten, który reklamuje dziecięcego Nickelodeona. Tym co powinno ich łączyć jest wiarygodność właśnie w tej aktualnie kampanii. Zasięgi są dla nas ważne, ale najcenniejsze dla nas jest to, że dana osoba jest naprawdę ważna dla swojej publiczności, a jednocześnie w kontekście naszych marek prezentuje się wiarygodnie, autentycznie.

Czy rozważacie/planujecie miksowanie świata telewizji i internetu poprzez angażowanie influencerów do programów, formatów TV?

Romans TV z osobistościami z internetu obserwujemy od jakiegoś czasu i sami mamy pewne próby na tym polu. Influencerzy pojawiali się w naszych programach jako goście specjalni. Do tej pory nie zdecydowaliśmy się jeszcze oprzeć całego programu na influencerach. Obserwując tego typu projekty u naszej konkurencji nie mamy wrażenia, że zakończyły się one sukcesem.

Wydaje nam się jednak, że w końcu powstanie formuła, w której influencerzy internetowi w naturalny sposób wpasują się w świat telewizji – to tylko kwestia czasu. My sami planujemy wkrótce projekt w którym influencerzy pojawią się w szerszym wymiarze na antenie jednego z naszych kanałów.

Z drugiej strony – także gwiazdy naszych programów wyrastają w pewnym sensie na influencerów (do tego stopnia, że i inne marki zgłaszają się do nich w sprawie promocji). Można więc powiedzieć, że tak, zatrudniamy influencerów – tyle że przeszli oni odwrotną drogę – od TV do sociala.

Czy rola influencer marketingu będzie Waszych zdaniem rosła czy może to być tylko chwilowy trend?

To zdecydowanie nie jest chwilowy trend. Naszym zdaniem wpływ influencerów na promocję będzie nadal silny, a nawet będzie przybierał na sile. Na pewno interesujące będzie obserwować, jak będzie zmieniał się rynek usług influencerów.

Dziękujemy za wywiad!