This site uses cookies. Find out more I AGREE

Everything you need to know about working for a brand

2019 fb

2019. Rok influencer marketingu

2018 rok to był dobry czas! Pojawiło się wielu ciekawych twórców, znacząco zwiększyła się liczba kampanii, Tik Tok przejął Musical.ly, a my uruchomiliśmy Buddy Score. Co przyniesie 2019? Co dla Was szykujemy? Sprawdźcie!

Rok 2018 zamykamy 30 000 Buddies na platformie (dziękujemy!), blisko 850 kampaniami zrealizowanymi od początku BrandBuddies na 12 rynkach! Liczba akcji w stosunku do 2017 roku wzrosła czterokrotnie, zaś średni budżet kampanii był o 35% wyższy.


 

Rósł też cały rynek. Liczba wyszukań frazy influencer marketing wzrosła o 325% (Google Trends), zaś cały segment influencer marektingu wzrósł o 27% (socialmediatoday). Co wydarzy się w 2019? Na bazie trendów, danych oraz analizy rynku śmiało możemy stwierdzić, że będzie to rok influencer marketingu!

46% marketerów planuje uruchomić w 2019 roku od 2 do 5 kampanii dla twórców. Blisko 30% z nich więcej niż pięć akcji per marka. Te dane najlepiej pokazują, że czeka nas bardzo intensywny czas.

NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?


LONG TERM - Kiedy w maju 2017 rok wprowadzaliśmy programy lojalnościowe dla twórców (TRUE INFLUENCERS) był to sam początek trendu. W 2019 przewidujemy ich rozkwit. Długofalowe działania (3,6 lub 12 miesięcy) z grupą zaufanych twórców są naturalnym dalszym krokiem w działaniach w zakresie influencer marketingu. Oficjalnie potwierdzamy 4 nowe programy i nie jest to nasze ostatnie słowo :)

Buddies: czasem bezinteresowane pokazywanie marek, które naprawdę lubicie się opłaca. Pozwala ono nam wyłapać wasze sympatie i rekrutować twórców dla programów ambasadorskich. Jeśli dany produkt nigdy wcześniej nie przewinął się przez Wasz profil wasza pozycja startowa jest słabsza.

Brands: programy ambasadorskie pozwalają waszej marce wejść na nowy poziom wiarygodności i sprawić, aby przekaz w natłoku coraz większej liczby kampanii był bardziej autentyczny. Zaplanujcie z nami swój program na 2019/2020 rok!

ANALIZA DANYCH/ MIERZENIE KAMPANII - 2018 rok zdecydowanie zapoczątkował trend na lepsze analizowanie danych oraz mierzenie skuteczności kampanii. W 2019 roku to zjawisko się pogłębi. Standardem będzie lepsze sprawdzanie twórców angażowanych do kampanii (pod względem zarówno liczb, demografii jak i zachowania) oraz wyznaczanie im celów efektywnościowych (np osiągnięcia zakładanej liczby interakcji czy views). W dobie fake follow, patostremerów i nieodpowiedzialnych zachowań części influencerów marki nie mogą dłużej ryzykować. Dlatego nieustannie rozwijamy nasz BUDDY SCORE - system oceny twórców oparty na ponad 150 kryteriach - może być on zarówno dla marek jak i twórców niezwykle cennym drogowskazem.

Buddies: nie bójcie się transparetności. Udostępniajcie dane, demografie. Koniecznie uzupełnijcie swoje profile na BrandBuddies. Znacząco zwiększy to Wasze szanse w kampaniach oraz najlepszym pozwoli osiągać lepsze stawki. Czas kiedy marki nie pytały o nic dobiega końca.

Brands: korzystajcie z Buddy Score, zapoznajcie się z nowymi formami mierzenia kampanii oferowanymi przez BrandBuddies.
 

TIK TOK/NOWE PLATFORMY/ KREATYWNOŚĆ. TIK TOK ma już w Polsce blisko milion użytkowników i nic nie wskazuje, aby ta nowa platforma miała wyhamować. 2019 będzie czasem jej dalszego rozwoju, ale także powstawania konkurencyjnych nowych platform.

Warto być na bieżąco - nie tylko je śledzić, ale włączać je do kampanii/ brać w nich udział. Po ponad 20 kampaniach zrealizowanych w 2018 roku na TIK TOK ogłaszamy kolejnych 15 i to tylko w pierwszym kwartale! Już wkrótce będziemy mieli także niezwykłą niespodziankę dla wszystkich wkręconych w platformę. W 2019 roku (tak jak i w latach poprzednich) liczyć będzie się też kreatywność - dobre pomysły zawsze się obronią.

Buddies: jeśli nie macie jeszcze TIK TOKA - sprawdźcie go. To już nie tylko medium dla dzieciaków. Pamiętajcie, że warto być na bieżąco z trendami. I śledzić BRANDBUDDIES. Już wkrótce ogłosimy coś wielkiego!
 

Brands: odważcie się na włączenie nowych platform i formatów do waszych akcji. W ofercie BRANDBUDDIES znajdziecie nie tylko TIK TOKA, ale INSTAGRAM TV, Pinterest, Wattpad czy Twich.

BRANDS & BUDDIES życzymy Wam sukcesów w rozwijaniu waszych kanałów, kampaniach w 2019 roku! Bądźcie z nami!

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!