Ta strona używa ciasteczek (plików cookies). Dowiedz się więcej AKCEPTUJĘ

Wszystko o współpracy marek i liderów opinii.

Zrzut ekranu 2017 11 02 o 18.35.32

Jak odpowiednio dobierać influencerów do kampanii

Coraz więcej i więcej marek korzysta z influencer marketingu przy planowaniu strategii dla swoich działań. Dla tych jednak, którzy dopiero przekonują się do tej idei i stawiają pierwsze kroki przy współpracy z twórcami, całe przedsięwzięcie może wydawać się czarną magią. Podpowiadamy więc, jak odpowiednio dobrać influencerów do planowanych działań.

Aby kampania odniosła sukces, potrzebny jest przemyślany wybór odpowiednich influencerów. Aby dobrze dobrać influencerów, trzeba przede wszystkim skupić się na kilku aspektach. Ilość followersów niekoniecznie musi przełożyć się na wyniki kampanii. Pamiętaj również, że w tej kwestii możesz zwrócić się do zaufanego partnera - BrandBuddies :) To nasze zadanie, aby odpowiednio Ci w tym pomóc. 

 

1. Sprawdzaj rankingi - Ranking popularności to jedna z ważniejszych rzeczy przy wyborze twórcy. Może mieć on niższe zasięgi niż konkurencja, jeśli jednak ma wokół siebie bardzo zaangażowaną społeczność, kampania z jego udziałem odniesie lepszy skutek.

 

2. Określ misję produktu - Zanim nawiążesz współpracę z influencerem, przyjrzyj się swojej usłudze lub produktowi. Przemyśl dokładnie, jakie cechy produktu bądź usługi powinny zostać podkreślone przez influencera. Być może uda Ci się odnaleźć kogoś, kto już wspominał o Twoim produkcie i stał się swoistym ambasadorem z potencjałem. Możesz także spróbować pójść w drugą stronę i przekonać do swojego produktu kogoś, kto do tej pory wypowiadał się o nim niezbyt pochlebnie.

 

3. Określ target - Nawet najpopularniejszy twórca o największych zasięgach nie pomoże, jeżeli nie będzie dobrany do określonego targetu. Zatem, jeżeli chcesz reklamować produkty dla mam z dziećmi, popularni rozrywkowi influencerzy odpadają. Analogicznie, czołowa makijażystka niezbyt dobrze zaprezentuje najnowszy model roweru. Szukaj twórców, którzy zajmują się tym, na co chcesz położyć nacisk w swojej kampanii i są swoistymi ekspertami w danej dziedzinie.

 

4. Zaplanuj budżet - zastanów się, czy Twój produkt bądź usługa mogą być zaoferowane w barterze, jako wynagrodzenie za wykonane działania, ale pamiętaj, że dla influencerów to, co robią, jest źródłem zarobku, czasami pełnoetatową pracą. Influencerzy coraz rzadziej decydują się wynagrodzenie barterowe, jednak, jest ono możliwe w przypadku, gdy produkt jest wartościowy, bądź pożądany, zaś influencer skorzysta na jego posiadaniu.

 

5. Zaufaj systemowi ocen BrandBuddies - na naszej platformie influencerzy są oceniani nie tylko przez nas, ale również przez firmy, z którymi współpracowali. Pozwala to zweryfikować, w jaki sposób prowadzona była współpraca i czy warto ich wybierać. Zwróć również uwagę na system odznak, które przyznawane są za różne osiągnięcia - pomogą Ci w podjęciu decyzji.