28 października 2022
Klasa vlogerska - klasa dla przyszłych influencerów
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/461/vlog0.jpg
#tiktok #klasa #vlogerska #influencer #youtube #instagram #influencermarketing

Kiedy kilkanaście lat temu w sieci zaczęły pojawiać się blogi, które z czasem zaczęły być wypierane przez filmową formę, czyli vlogi, wiele osób zastanawiało się, czy to chwilowa moda. Jak dziś już wiadomo, ta działka bardzo prężnie się rozwija. Ówcześni influencerzy, którzy wtedy jeszcze nie byli tak nazywani, przecierali szlaki tym, którzy dziś mają zdecydowanie łatwiej. Często też spotykali się z niezrozumieniem, czy też wytykaniem palcami, bo przecież "kto to widział, żeby publicznie chwalić się swoim życiem".


Dziś to już nikogo nie dziwi, bo w sieci obecny jest niemal każdy. To od nas zależy, ile prywatności i komu chcemy się chwalić. Influencerzy aktywnie udzielają się w mediach społecznościowych i większość z nich relacjonuje niemal każdy moment. Te wpływowe osoby zaczęły inspirować młodzież, która wzorując się na swoich idolach, też chce być znana.


“Zawód influencer, który jest nowy i z którego nie można zdobyć formalnego wykształcenia, cieszy się ogromnym powodzeniem, szczególnie wśród nastolatków. Niedawne badania wykazały, że 50 proc. z nich chce w życiu zostać influencerem. Nic dziwnego, dlatego że nowe pokolenia szukają innego rodzaju atrybutów niż kwestie związane z zawodem pracującego od lat na uczelni profesora, który nie zarabia tyle, ile może zarobić ktoś, kto reklamuje przysłowiową torebkę. Pieniądze i sława są czymś, co pociąga w tym zawodzie i dlatego tak wiele młodych osób chce w to wejść” – mówił dr Mateusz Grzesiak z agencji Newseria Biznes cytowany przez bankier.pl.


W związku z tym niepubliczna szkoła Cosinus Young 15+ postanowiła wyjść naprzeciw młodym ludziom i od przyszłego roku szkolnego zamierza uruchomić klasę vlogerską


Jak można dowiedzieć się ze strony internetowej placówki, uczniowie wzbogacą swoją wiedzę o zagadnienia z zakresu: m.in. podstaw: dziennikarstwa, grafiki komputerowej, fotografii i multimediów; a także coachingu i szeroko pojętych social mediów. Zajęcia mają odbywać się w odpowiednio przygotowanych pracowaniach. W planach są także wizyty w redakcjach prasowych i telewizyjnych. Aspirujących influencerów mają szkolić dziennikarze, psycholodzy, coachowie, influencerzy, vlogerzy.


Warto dodać, że klasa vlogerska powstała wcześniej w  I Prywatnym Liceum w Słupsku, w którym zastąpiła klasę dziennikarską. 


“Starałem się by profile pokrywały się z realnym zapotrzebowaniem na rynku pracy” – mówił Łukasz Jankowski, dyrektor kreatywny w rozmowie z portalem Wirtualne Media.


Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ