20 czerwca 2016
Co takiego musi mieć w sobie content creator, by marki chętnie z nim współpracowały? Zapytaliśmy o to dwa Brands.
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/28/blog.jpg
wywiad współpraca

Mixit.pl, Karolina Czech

Jaką rolę w Państwa działalności odgrywają media społecznościowe?

Na pewno dużą. Social media są jednym z głównych kanałów prezentacji i rozpowszechniania marki. Zwłaszcza jeżeli chodzi o Facebook. W bardzo prosty sposób możemy komunikować się z fanami, ale też zachęcić nowych klientów. Promujemy nie tylko nowe lub sezonowe produkty i
promocje lub rabaty, ale też przygotowujemy rozmowy z ciekawymi osobami z dziedziny sportu, zdrowego odżywiania lub zdrowego trybu życia. Też pojawiają się artykuły z osobami z innych dziedzin, bardziej technicznych. Czas od czasu zachęcamy przepisami do wykorzystania naszych
mieszanek w trochę inny sposób. Mixit jest lovebrandem, więc social media są dla nas bardzo ważne.

Jakie opcje współpracy sklep oferuje internetowym twórcom/sieciowym influencerom?

Najczęściej współpracujemy z youtuberami lub blogerami. Umawiamy się indywidualnie. Blogerzy otrzymują bon, zamawiają produkt i piszą recenzję. Jeżeli chodzi o youtuberów, jesteśmy otwarci na wszelkie pomysły. Oczywiście korzystamy z doświadczeń, zatem zawsze podpowiadamy, jaki temat był ciekawy albo główne tematy, które powinny zabrzmieć w filmiku, żeby nowy klient, który nie spotkał się jak na razie z marką zrozumiał, co jest podstawą Mixit.pl.

Jakie cechy musi mieć potencjalny twórca/sieciowy influencer, aby móc pracować dla sklepu?

Mamy pewne kryteria wg których oceniamy kanały. Oczywiście podstawą jest ilość obserwujących lub odgłosy i reakcje użytkowników. Czasami idziemy na wyczucie. Zdarza się, że na pierwszy rzut oka małe kanały mają o wiele większy sukces od dużych kanałów. Wszystko zależy od sposobu kręcenia filmików i sposobu prezentacji samego YouTubera lub też produktu Mixit. Nie trzymamy się zatem ścisłych reguł a raczej rozpatrujemy dany kanał i możliwości indywidualnie. Z resztą sami oferujemy indywidualny produkt, zatem mamy takie samo podejście do kontrahentów :).

Satysfakcja.pl, Karolina Murzyn

Jaką rolę w Państwa działalności odgrywają media społecznościowe? Jakie cele przed nimi stoją?

Konta w mediach jakimi zarządzamy spełniają jedną z głównych ról niezbędnych do zaprezentowania Klientowi nie tylko produktów, ale także charakteru marki. To także obszar Public Relations, w którym należy poruszać się ostrożnie, ale z dozą swobody, czasem humoru. Decydując się na utworzenie konta w danym kanale Social Media musieliśmy określić grupę docelową do jakiej chcemy dotrzeć. Każde medium skierowane jest do innej grupy, niemniej do niemal każdej można trafić z tym samym tematem lecz inaczej ujętym. Prowadzenie kont dla sklepu pociąga za sobą przyciągnięcie lub zatrzymanie Klienta i to jest głównym celem każdego medium prowadzonego na bieżąco. Niemniej Facebook spełnia w naszym przypadku rolę płaszczyzny reklamowej i szybkiego kontaktu z Klientem. Twitter to także płaszczyzna kontaktu, lecz głównie z potencjalnymi Klientami, pole do działań PRowych i miejsce do zaprezentowania produktów z zawężonej grupy towarów. Pinterest to dla nas forma przedstawienia oferty sklepu w sposób inny, niż standardowe menu strony głównej. Z kolei Instagram służy nam głównie do przekazania tego, co firma właśnie przeżywa, czym ważnym chce się podzielić. LinkedIn to narzędzie także PRowe, lecz prowadzane w charakterze oficjalnej komunikacji.

Jakie opcje współpracy sklep oferuje internetowym twórcom/sieciowym influencerom?  

Na chwilę obecną pracujemy nad stałym wdrożeniem zasad współpracy z influencerami. 

Jakie cechy musi mieć potencjalny twórca/sieciowy influencer, aby móc pracować dla sklepu?  

Oczekiwalibyśmy pomysłowego twórcy z umiejętnością niebanalnego wyrażania swoich poglądów poprzez przyciągające sposoby komunikacji ;).

Powered by Froala Editor

Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ