27 kwietnia 2020
Youtuber wyśmiewa pandemiczne reklamy. "Jesteśmy tu dla Ciebie" i smutne pianino w tle
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/249/BB_750x480_piano.png
koronawirus marki reklama telewizyjna kampanie polecane

Naturalnym jest, że branża reklamowa reaguje na aktualną sytuację. W jednym z poprzednich materiałów pokazywaliśmy wam ciekawe kampanie tego typu. Jednak nie wszystkie firmy stawiają na oryginalność. 


Youtuber o nicku Microsoft Sam (jego kanał to głównie kompilacje różnych reklam) postanowił dosadnie pokazać brak inwencji twórczej oraz powielanie tych samych haseł w reklamach wielkich firm w dobie pandemii koronawirusa. Przez to ich wydźwięk wydaje się być nieszczery.


Dostajemy więc teksty typu “Jesteśmy tu dla Ciebie”, “Żyjemy w niepewnych czasach”, “Najważniejsi są ludzie” itd. Brzmi znajomo? Zobaczcie sami:



Do tego w tle jest niemalże identyczna melodia smutnego pianina. 


Wiadomo, że dużo reklam telewizyjnych nie grzeszy oryginalnością (jak np. reklamy środków czystości czy leków przeciwbólowych), ale w tym wypadku poziom krytyczny powtarzalności został przekroczony. 


W Polsce nie ma jeszcze aż tylu “ckliwych” reklam mówiących o tym jak wielkim koncernom zależy na nas, zwykłych ludziach. Ale zaczynają się już pojawiać. 



Zobacz też: Jak marki angażują się w walkę z koronawirusem?



Dla reklamodawców powyższa kompilacja powinna być jasnym sygnałem, że przy aktualnej sytuacji nie warto przesadzać z uderzaniem w tego typu tony, bo ludzie po prostu przestaną to w pewnym momencie kupować. W obliczu kryzysu gospodarczego i kolejnych zwolnień z pracy mogą wręcz denerwować. 


Warto tu przytoczyć najnowsze dane sondażowe SW Research dla Rzeczpospolitej, które pokazują, że niemal połowa Polaków boi się utraty pracy.



Sondaż przeprowadzono między 21 a 22 kwietnia metodą badania omnibusowego na losowej próbie respondentów liczącej ok. 800 osób w wieku powyżej 16. roku życia.


- Utraty pracy obawia się 45% kobiet i 40% mężczyzn. Zaniepokojony o pracę jest co drugi badany w wieku od 35 do 49 lat i nieco mniejszy odsetek osób posiadających wyższe wykształcenie. Obawę o wpływ pandemii na sprawy zawodowe wyraża prawie 60% respondentów zarabiających od 3001 do 5000 zł i blisko co drugi mieszkaniec wsi - komentuje wyniki badania Adrian Wróblewski, dyrektor działu analiz SW Research

Dlatego tak ważne jest postawienie na szczery, autentyczny komunikat. Sytuacja wielu konsumentów jest bardzo niepewna, więc jeżeli nie mamy do zaproponowania żadnej konkretnej pomocy, może warto przemyśleć temat jeszcze raz i pokazać inne wartości naszej marki. I np. dwa razy zastanowić się czy naprawdę potrzebujemy tego smutnego pianinka grającego w tle. 





Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ