Mamy końcówkę lutego, wielkie wydarzenie esportowe IEM Katowice Gaming Network zostało odwołane dla kibiców. Miało być ich ponad 100 tysięcy przez kilka dni turnieju. Nikt się nie spodziewał, że było to wszystko tak szybko potoczy się w tym kierunku.
Świat sportu w 2020 runął. Zdecydowana większość ludzi, którzy pracują w szerokopojętej branży sportowej zostało pozbawione pracy, ciągłości projektów, które trwały lub były planowane od miesięcy, a nawet lat.
Od lat słyszymy, że sport pomaga mieć zdrowe nawyki, daje siłę do działania, ale też przełamuje nasze wewnętrzne bariery oraz lęki. Akcja socialowa #walkaz19, a zarazem aktywność fizyczna, która polegała na zrobieniu jedynie 19 pompek stała się w internecie viralem.
Mobilizacja w narodzie, aby przetrwać ten trudny czas jest ogromna. To bardzo dobry znak. Znane osobistości doskonale wiedzą, że dla wielu ludzi są wzorami do naśladowania, dlatego angażują się w akcję społeczne, aby nieść pozytywne przesłanie i dawać trochę otuchy dla swoich fanów.
Jest przede wszystkim prosta i praktycznie dla każdego. Jednocześnie namawia do sportu, regularności, jak i podkreśla skalę wirusa oraz obowiązek siedzenia w domu. Okazuje się, że Polacy nadal lubią challange, zwłaszcza w szczytnym celu.
Szybka wskazówka jak to zrobić:
Wśród osób zaangażowanych w akcję #walkaz19 znajdziemy m.in takie postacie jak:
Tomasz Oswiecinski, Rafał Maserak, Misiek Koterski, Joanna Lazer "RedLips", Adam Małysz, Paweł Fajdek, Bartosz Zmarzlik, Piotr Stramowski, Ola Kot, Michał Materla, Dawid Kownacki, Angelika Cichocka, Artur Siódmiak, Grzegorz Tkaczyk, Krzysztof Lijewski, Marcin Lijewski, Kuba Przygoński, Piotr Nowakowski, Krzysztof "Jankes" Jankowski, Patryk Dudek, Michał Daszek, Kamil Syprzak, Kacper Gomólski, Szymon Woźniak, Przemek Pawlicki, Damian Kostrzewa, Michał Łopaciński (WeszłoFM , Canal+), Wojciech Piela (WeszłoFM), Bartek Ignacik (Canal+ - TurboKozak), Kamil Holka czy Bogusław Solecki.
Takie działania mają wiele pozytywów, bo nie ma co ukrywać, że przymusowe siedzenie w domu przerwało wielu ludziom ich stałe aktywności, które sprawiały im wiele radości i dawały siły do działania.
Zadaliśmy też kilka pytań Krystianowi Plechowi, dyrektorowi marketingu klubu piłki ręcznej TORUS Wybrzeże Gdańsk, który jest pomysłodawcą całej akcji.