19 marca 2020
Wspieraj z nami WHO #safehands
https://app.brandbuddies.pl/uploads/blog_post/photo/215/890x400_strona_BB__1_.png
WHO koronawirus trend instagram TikTok

W sieci pojawia się wiele fake newsów oraz informacji, które wywodzą się od osób trzecich jak wujek, ciocia, sąsiadka czy kolega z pracy. Aby zadbać o to, by Internet był miejscem wolnym od fałszywych doniesień, warto szerzyć praktyki chroniące przed zarażeniem koronawirusem powodującym COVID-19.



Najprostszą czynnością, którą możesz zrobić jest częste mycie rąk. Po zakupach w sklepie, wyjściu z autobusu czy odebranie przesyłki od kuriera ważne jest, aby zadbać o higienę swoich dłoni i porządne umycie ich mydłem i letnią wodą. To działanie, choć wygląda niepozornie, jest podstawową zasadą profilaktyczną. Uwagę na to zwracają także celebryci, którzy zachęcają do częstego mycia rąk. Trend zapoczątkowała Gloria Gaynor myjąc ręce do swojego przeboju “I Will Survive”. Wybór piosenki nie był przypadkowy, każdemu z nas zależy na tym, by pokonać koronawirusa i nie zarazić się. Film opublikowała na swoim profilu na TikToku, gdzie użytkownicy dodawali pod hashtagiem #IWillSurviveChallenge swoje filmy jak myją ręce lub zestawiali publikacje piosenkarki ze swoją reakcję.



Również i u nas ten trend się pojawił. Duży rozgłos uzyskała Beata Kozidrak dodając na swój profil na Instagramie film, na którym widać jak myje ręce śpiewając swoją piosenkę, znaną zapewne większości z nas. Piosenkarka na końcu zachęca do połączenia sił w walce z wirusem poprzez podstawowe zasady prewencji i higieny. Na Facebooku i innych platformach udostępniono wielokrotnie grafikę, która miała pomóc odliczanie podczas mycia rąk. Zaleca się by porządnie czyścić je przez ok. 30 sekund. Aby je odliczyć w kreatywny sposób, internauci zaproponowali śpiewanie w myślach lub na głos. Jak kto woli.



Popularna stała się także strona Wash Your Lyrics, gdzie możesz dowolną piosenkę przetworzyć na instrukcję mycia rąk. Bot dostosowuje piosenkę tak, by czynność trwała wymagane 30 sekund. Dzięki temu możesz spersonalizować instruktaż i wybrać swoją ulubioną melodię. Fani Magdy Gessler przetworzyli tam intro jej popularnego programu Kuchenne Rewolucje. Pomysł spodobał się celebrytce, która udostępniła grafikę na swoim profilu.



Na BrandBuddies stworzyliśmy kampanię edukacyjną wspierającą WHO (Światową Organizację Zdrowia) Zachęcamy do udziału! Wszystkie ręce na pokład.


Aktywne kampanie

Popularne

ZACZNIJZ NAMIDZIAŁAĆ