Nie ma sztywno ustalonych zasad panujących na grupach. Każdy twórca może spersonalizować grupę pod siebie i zdecydować co chce, aby tam się znajdowało. Mogą to być luźne rozmowy lub na przykład posty dotyczące jedynie wybranej tematyki.
Zerknijmy na kilka grup znanych YouTuberów:
DeeJayPallaside może pochwalić się grupą liczącą już prawie 300 tysięcy osób. “Poyebani Żiżeja” to przykład grupy, gdzie nie ma sztywnych ram i porusza się rozmaite tematy w luźny sposób.
Grupa Sylwestra Wardęgi o nazwie Wariaty Wardęgi również charakteryzuje się luźną atmosferą, ale przeważają tam tematy humorystyczne i memy.
Darwiniści, czyli społeczność założona przez Grupę Filmową Darwin to miejsce, gdzie oprócz luźnych rozmów poruszane są bardziej merytoryczne tematy dotyczące ich twórczości.
Na grupie Warszawskiego Koksa o nazwie “Armia WK” można spotkać się m.in. z pytaniami o treningi i dietę.
Jak widać po powyższych przykładach, można znaleźć grupy o rozmaitych funkcjach i tematykach. Na Facebooku możemy więc znaleźć grupy opierające się głównie o życie danego twórcy, grupy o kosmetykach, motoryzacji, podróżach, biznesie itd.
Niezależnie od tego, jaka tematyka jest poruszana na profilu lub kanale, założenie grupy umożliwi fanom wymienianie się opiniami, lub dyskutowanie bezpośrednio z założycielem. Grupy mogą też służyć do zbierania opinii, organizowania spotkań, konkursów i wielu innych rzeczy. Wszystko zależy od kreatywności twórcy.
Stworzenie grupy to świetny sposób na kształtowanie swojego wizerunki i budowanie zaangażowania wśród fanów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, warto się nad tym zastanowić!