Ta strona używa ciasteczek (plików cookies). Dowiedz się więcej AKCEPTUJĘ

to autorski, unikalny system oceny influencerów od BrandBuddies.
Opiera się na nawet 150 czynnikach, które pozwalają na kompleksowe
długofalowe spojrzenie
na danego twórcę. To jedyne takie rozwiązanie na rynku.

Turtle

Buddy Score powstaje w oparciu o:

  • demografię influencera
  • historię jego przyrostów oraz kanałów
  • zaangażowanie w kanałach twórcy
  • jakość tworzonego kontentu
  • oceny i referencje od marek/ agencji
  • referencje od innych twórców
  • ilość zgromadzonych o twórcy informacji



Buddy Score uwzględnia także:

  • czynniki ryzyka współpracy z twórcą
  • negatywne interakcje
  • przerwy w aktywności

Skala Buddy Score to

1 - 100%

Wyniki te przekładają się na następujące ratingi:

wiarygodność wysoka i bardzo wysoka
Buddy score bubble a A1+

95% - 100%

Buddy score bubble a A1

90% - 94%

Buddy score bubble a A2

85% - 89%

Buddy score bubble a A3

80% - 84%

Buddy score bubble a A4

70% - 79%

wiarygodność średnia i powyżej średniej
Buddy score bubble b B1

60% - 69%

Buddy score bubble b B2

50% - 59%

Buddy score bubble b B3

40% - 49%

Buddy score bubble b B4

30% - 39%

wiarygodność poniżej średniej i niska
Buddy score bubble c C1

20% - 29%

Buddy score bubble c C2

10% - 19%

brak wystarczającej liczby danych
Buddy score bubble d D

0% - 10%


Wynik procentowy

89%24

Rating Buddy Score:

A2Buddy score bubble a

wiarygodność wysoka i bardzo wysoka


Wynik procentowy

41%11

Rating Buddy Score:

B3Buddy score bubble b

wiarygodność średnia i powyżej średniej


Wynik procentowy

92%25

Rating Buddy Score:

A1Buddy score bubble a

wiarygodność wysoka i bardzo wysoka


Wynik procentowy

12% 3

Rating Buddy Score:

Buddy score bubble c C2

wiarygodność poniżej średniej i niska

Dlaczego warto korzystać z Buddy Score?

BRANDS

  • Poznajesz dokładne dane demograficzne twórcy oraz personalne informacje na jego temat. Upewniasz się czy dany influencer pasuje do Twojej marki.
  • Poznajesz opinie innych marek, które współpracowały z danym twórcą - dzięki czemu unikasz kłopotów.
  • Minimalizujesz ryzyko współpracy z twórcami mającymi kupionych followersów i sztuczne zaangażowanie.
  • Dzięki ponad 150 czynnikom oceny każdego twórcy Twoja inwestycja jest bezpieczniejsza.


Wpisz nazwę twórcy,
o którym chcesz dowiedzieć się więcej:

BUDDIES

  • Uzupełniając dokładnie swój profil dostarczasz więcej danych, które mogą pozytywnie wpłynąć na Twój Buddy Score
  • Stajesz się bardziej wiarygodny/a dla marek. Znacząco zwiększasz szanse na współprace.
  • Wraz ze wzrostem Buddy Score masz szansę na wyższe zarobki/wyższe stawki.
  • Uczestniczysz w budowaniu rynku oraz pomagasz walczyć z nieuczciwymi praktykami części twórców.

Pytania i odpowiedzi
BRANDS

Kto może korzystać z Buddy Score?

Arrow down

Buddy Score przeznaczony jest dla Brands, chcących podjąć współpracę z influencerami. Narzędzie pomaga w doborze najlepszych twórców oraz ocenie czy blogerzy, z którymi chcemy nawiązać współpracę są godni uwagi/warci stawki. Z Buddy Score mogą korzystać marki bezpośrednio, ale także agencje czy domy mediowe.


Czy Buddy Score powstaje w sposób automatyczny?

Arrow down

Buddy Score opiera się na prawie 150 czynnikach. Większość z nich obliczana jest automatycznie na bazie dostępnych danych. Niektóre z nich uzupełniane są jednak ręcznie przez analityków BrandBuddies - należą do nich między innymi czynniki ryzyka. Nawet najbardziej zaawansowany system nie jest wstanie ocenić niektórych postaw, zachowań - które mogą mieć istotny wpływ na ocenę twórcy.


Jak często aktualizowany jest Buddy Score?

Arrow down

Buddy Score aktualizowany jest na bieżąco na bazie spływających do systemu danych.


Ilu influencerów obejmuje Buddy Score?

Arrow down

Na start Buddy Score objętych jest 3000 twórców, z każdym tygodniem liczba ta się zwiększa. Docelowo Buddy Score obejmie nawet 25 000 twórców. Nawet jeśli Buddy Score wybranego przez Ciebie twórcy nie jest dostępny - możemy dla Ciebie przyśpieszyć jego obliczenie.


Jak szybko jesteście w stanie przygotować Buddy Score?

Arrow down

W zależności od stopnia skomplikowania tematu/ ilości danych przygotowanie Buddy Score trwa od 1 do 72h.


Czy moja marka powinna współpracować tylko z twórcami z kategorii A?

Arrow down

Absolutnie nie! Pod kategorią A kryją się twórcy, którzy zostali najlepiej ocenieni, ale nie oznacza to, że Ci którym przydzielono B są niewarci współpracy. Aby osiągnąć kategorię A trzeba spełnić szereg kryteriów - np prowadzić swoje konta przez odpowiedni okres czy być aktywnym na kilku platformach. Może się zdarzyć na przykład twórca, którego jakość jest świetna, ale jego staż w sieci jest po prostu za krótki by mógł zdobyć A Score. B Score otrzymało wielu wartych uwagi twórców, dlatego zawsze warto oceniać sprawę całościowo :)


Co oznacza kategoria D?

Arrow down

Kategoria D oznacza, że mamy za mało danych o twórcy, aby przygotować jego Buddy Score.


Jak współtworzyć z Wami Buddy Score?

Arrow down

Istotny wpływ na Buddy Score mają oceny od marek za zrealizowane kampanie. Jeśli realizowałeś/aś z twórcą kampanię (także poza platformą) daj nam znać! Będziemy mogli dołączyć Twoją recenzję do konta twórcy. Tym samym możesz uchronić innych przed nierzetelnymi influencerami lub polecić współpracę z tymi godnymi uwagi.


Jak zacząć korzystać z Buddy Score?

Arrow down

Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy lub napisz do swojego Project Managera. Z Buddy Score mogą skorzystać także firmy, które realizują kampanię poza BrandBuddies (np samodzielnie). Usługa jest niezależna.


Pytania i odpowiedzi
BUDDIES

Jak powstaje Buddy Score?

Arrow down

Buddy Score oparty jest na algorytm uwzględniający ponad 150 kryteriów. Wpływaj na niego mają przede wszystkim Twoje dane analityczne (statystyki), oceny za kampanie czy czynniki ryzyka.


Czy muszę mieć konto na platformie aby podlegać pod Buddy Score?

Arrow down

Nie. Buddy Score może być liczone bez Twojej rejestracji na platformie. Warto to jednak zrobić. Tworząc profil oraz uzupełniając wszystkie dane możesz pomóc nam go kształtować i poprawiać. Im więcej danych - tym dokładniejszy/ lepszy Buddy Score. Warto mieć na niego wpływ.


Jak poprawić swój Buddy Score?

Arrow down

Mając konto na platformie, uzupełniając informacje takie jak statystyki, zainteresowanie, biorąc udział w ankietach oraz kampaniach. Każda informacja, która uwiarygadnia Twój profil (np wgrany screen statystyk) może mieć pozytywny wpływ na Twój Buddy Score.


Jak zgłosić zastrzeżenia co do wyliczonego Buddy Score?

Arrow down

Staramy się, aby Buddy Score był obiektywny i rzetelny. Każdemu zdarzają się jednak błędy. Jesteśmy otwarci na zastrzeżenie dotyczące działania Buddy Score. Można je zgłaszać poprzez formularz kontaktowy.


Czy kategoria B oznacza, że jestem słabszym influencerem?

Arrow down

Absolutnie nie! Pod kategorią A kryją się twórcy, którzy zostali najlepiej ocenieni, ale nie oznacza to, że Ci którym przydzielono B są słabi. Aby osiągnąć kategorię A trzeba spełnić szereg kryteriów - np prowadzić swoje konta przez odpowiedni okres czy być aktywnym na kilku platformach. Może się zdarzyć na przykład twórca, którego jakość jest świetna, ale jego staż w sieci jest po prostu za krótki by mógł zdobyć A Score. Być może nie masz jeszcze możliwości sięgnięcia po A Score, ale w niedalekiej przyszłości uzyskasz taką ocenę ;) B Score jest dużo lepszy od D Score czyli braku oceny.


Co oznacza kategoria D?

Arrow down

Oznacza to, że mamy za mało informacji aby zbudować Twój Buddy Score - możesz to zmienić uzupełniając dane na platformie :)


Czy inni Buddies widzą moje Buddy Score?

Arrow down

Nie. Buddy Score dostępny jest tylko dla wybranych Brands.


Czy skasowanie konta = skasowanie Buddy Score?

Arrow down

Nie. Kasując konto wymazujesz z naszego systemu wszystkie swoje dane takie jak e-mail, numer telefonu, dane wrażliwe. Jednak historia współpracy, czynniki ryzyka czy oceny pozostają w systemie. Uważamy, że to szczególnie ważne do budowania swojej wiarygodności jako influencer. Zarówno Brands jak i Buddies mają prawo do rzetelnej oceny. Dlatego warto podchodzić do każdej współpracy profesjonalnie. Twórcy, którzy tak robią dzięki Buddy Score znacząco poprawią swoją pozycję jak i stawki za współpracę.