Ta strona używa ciasteczek (plików cookies). Dowiedz się więcej AKCEPTUJĘ

Wszystko o współpracy marek i liderów opinii.

Img 1169

Czy Instagram sprzedaje?

Jak wykorzystać Instagram w działaniach e-commerce? Jak Influencer Marketing wpływa na sprzedaż? Dlaczego w komunikacji social media firm ważny jest LinkedIn? 

Kamil Sokołowski: Cześć Ola. Który kanał social media jest obecnie najlepszy do budowania pozycji marki w sieci?

Wybór kanału social media zależy od charakteru naszego biznesu. Obecność na Facebooku to dzisiaj "must have", dla większości e-commerców, blogerów, firm FMCG, mediów itp. W jakich jeszcze kanałach się pojawimy to już kwestia analizy grupy docelowej i naszej strategii marketingowej. 

Czy Twoim zdaniem Facebook nadal ma biznesową moc?

Zdecydowanie. Coraz to nowe funkcjonalności, takie jak Facebook Live czy materiały 360 stopni pozwalają Facebookowi dalej trzymać pozycję lidera. Do tego Facebook staje się jednym z ważniejszych kanałów sprzedaży w social media. Nowe funkcje i możliwości reklamowe sprawią, że sprzedawcy i marketerzy jeszcze długo nie zapomną o Facebooku.

Jak wykorzystać Facebooka, a jak Instagram w działaniach e-commerce?

Facebook dzięki Pixelowi jest w stanie śledzić każdy nasz ruch w sieci. Już teraz możemy dowiedzieć się, jaka reklama sprzedaje, uruchomić remakreting, dotrzeć ze spersonalizowanym przekazem do dokładnie zdefiniowanej grupy docelowej. Do tego uruchomienie na Facebooku aplikacji Sklep i Usługi skróciło znacznie drogę konsumenta do zakupu. Jeżeli chodzi o Instagram to obecnie uruchomione są testy w USA nad nową funkcjonalnością, dzięki której będziemy mogli tagować produkty na zdjęciach i bezpośrednio sprzedawać je dzięki aplikacji. 

Instagram nie oferuje klikalnych linków, czy może więc przełożyć się bezpośrednio na sprzedaż?

Instagram obecnie działa bardziej wizerunkowo, jednak jak najbardziej można sprawić, że będzie to również kanał sprzedaży. Możemy reklamować na Instagramowym feedzie nasze produkty, które kierują do naszej strony internetowej. Sprawdzi się także specjalna zniżka/kod rabatowy, który będziemy reklamować na naszym profilu, a co niektóre marki w opisie zdjęć/wideo piszą numery katalogowe produktów lub podają skrócone linki do stron. Dzięki tym działaniom, możemy powiedzieć, że Instagram również sprawdza się jako skuteczny kanał sprzedaży.

W jaki Twoim zdaniem sposób Influencer Marketing wpływa na sprzedaż?

Influencer Marketing jest niezwykle ważny w dzisiejszym świecie marketingu i sprzedaży. Badania wskazują, że to dzięki rekomendacji najczęściej podejmujemy decyzje o zakupie. Już nie tylko rekomendacja naszej mamy czy koleżanki, ale także influencerów, trendsetterów, osób które cenimy sprawia, że kupujemy. Dlatego, jeżeli chcemy dzisiaj sprzedać produkt nie robimy to wprost, za pomocą stockowych-sztucznych zdjęć, ale wchodzimy we współpracę z realnymi osobami, które już teraz mają duże zasięgi i wpływ na decyzje konsumentów. 

Snapchat vs Instagram Stories, które medium okaże się zwycięskie w walce?

Ostatnie miesiące wskazuję, że to Instagram Stories stanie się zwycięzcą w walce o uwagę najmłodszych użytkowników social media. Instagram Stories jest kopią Snapchata, powiedziałabym, że nawet lepszą niż swój pierwowzór. Jestem bardzo ciekawa co pokaże w najbliższych miesiącach Snapchat i czy uda mu się jeszcze zainteresować Generację Z. 

Dlaczego w komunikacji social media firm ważny jest LinkedIn?

LinkedIn to obecnie ponad milion użytkowników w Polsce i 500 mln na świecie. To ogromna baza pracowników i partnerów biznesowych. LinkedIn jest genialnym miejscem dla pozyskiwania pracowników, budowania employer brandingu a także do social sellingu. Trzeba tylko nauczyć się odpowiednio korzystać z tego biznesowego serwisu. 

Jakie kanały i działania polecasz małym/lokalnym biznesom?

Małym/lokalnym biznesom polecam głównie działania na Facebooku. Ogromna baza użytkowników, możliwość dotarcia do osób w okolicy i precyzyjne targetowanie - to daje obecnie serwis Marka Zuckerberga. Od czego warto zacząć taką promocję na Facebooku? Załóż fanpage, bądź aktywny na lokalnych grupach dyskusyjnych, wchodź w interakcje z użytkownikami, promuj się za pomocą zakładki Sklep lub Usługi, zrób Ofertę i włącz płatną promocję do Twojej grupy odbiorców. 

Czy w Polsce istnieje świadomość dbania o swój personal branding w social media?

Liczna obecność na moich szkoleniach o personal brandingu to dowód na duże zainteresowanie tym tematem. Myślę, że coraz więcej osób zaczyna zwracać uwagę na to, co udostępnia w sieci, jak wygląda ich profil na LinkedIn itp. Mam nadzieję, że coraz więcej z nas będzie zdawać sobie sprawę z tego, że jesteśmy marką samą w sobie i każdego dnia budujemy swój wizerunek.

Dzięki za krótką rozmowę!


Ola sama o sobie: Od ponad 6 lat pasjonuję się światem mediów społecznościowych. Moje doświadczenie zdobywałam w agencjach digitalowych oraz przy projektach startupowych. Obecnie pracuję jako Digital Marketing Specialist po stronie Klienta w polskiej firmie IT, zajmującej się tworzeniem innowacyjnych narzędzi i rozwiązań dla biznesu. Jestem pomysłodawczynią i prelegentką cykli szkoleń Social Media Evening oraz Social Media Po Godzinach. Przeprowadziłam liczne szkolenia w siedzibie Aviva Kariera, Akademii Finansów i Biznesu Vistula, klubie Grunt i Woda w Warszawie. Przeszkoliłam już ponad 1000 osób.