This site uses cookies. Find out more I AGREE

Everything you need to know about working for a brand

Roktiktoka blog%281%29

Czy to będzie rok Tik Toka?

W zeszłym roku na świecie Tik Tok (wcześniej musical.ly) został pobrany około 663 mln razy. To ponad 220 mln pobrań więcej od Instagrama! Aplikacja rozwija się w niesamowitym tempie. W dzisiejszym tekście przyjrzymy się aplikacji i jej perspektywom na przyszłość.

 

W aplikacji można dzielić się krótkimi, kreatywnymi filmikami z dodatkiem muzyki i efektów. Działa ona od 2014 roku. Jednak prawdziwy szał na nią pojawił się dopiero w zeszłym roku. Czym zdobyła serca nastolatków? Pozwala wyrazić siebie w dowolny sposób. Na TikToku można się powygłupiać i otrzymać za to tysiące “serduszek”.

 

Tym, co najbardziej charakteryzuje tę aplikację, są jej odbiorcy. Tik Tok zrzesza głównie młodsze osoby. Dlatego mając ponad dwadzieścia lat, można poczuć się już jak dinozaur, widząc młodszych twórców tworzących na przykład tzw. lip sync, czyli filmiki oparte na ruszaniu ustami do muzyki.

 

Z aplikacji zaczyna korzystać jednak coraz więcej starszych osób.

Twórcy zauważyli, że jest to dobry sposób na dodatkową promocję pozostałych kanałów społecznościowych, a także zarobienie pieniędzy.

 

Jak wygląda zarabianie pieniędzy w aplikacji?

 

Na ten moment jest to możliwe poprzez otrzymywanie “giftów” od widzów podczas transmisji na żywo. Fani za kupioną wirtualną walutę mogę kupić różne prezenty, które podczas przekazania, wyświetlają się na krótki czas na ekranie podczas transmisji na żywo, jednocześnie zasilając konto wybranego twórcy. Tik Tok niestety pobiera z transakcji około 60%. Przekazując twórcy prezenty o wartości 480 zł, trafi do niego tylko 180 zł. Wydawałoby się, że młodsze osoby nie mają na to funduszy, jednak dla wielu twórców jest to podstawowe źródło utrzymania. Za godzinę transmisji popularny twórca może zarobić kilkaset złotych (w ekstremalnych przypadkach nawet więcej).

 

Wirtualna waluta - widok z aplikacji

 

 

Twórcy aplikacji rozważają wprowadzenie monetyzacji, podobnej do tej działającej na YouTube. W zamian za wyświetlane na materiałach reklamy, twórcy otrzymywaliby wynagrodzenie. Jeszcze nie wiadomo, kiedy się to stanie i czy w ogóle to rozwiązanie wejdzie w życie.

 

Kampanie marketingowe na Tik Toku

 

Coraz więcej marek decyduje się reklamować swoje produkty za pośrednictwem Tik Toka. Kampanie prowadzone we współpracy z Tik Tokerami promują produkty, których grupą docelową są młodsze osoby. W ostatnich miesiącach zrealizowaliśmy kampanie dla marek takich jak m.in. Electronic Arts, Maoam, czy Telepizza.

 

Eventy

 

Rosnącą popularność Tik Toka postanowiły wykorzystać również galerie handlowe. W całej Polsce organizowane są tzw. bitwy Tik Tokerów, podczas których można spotkać się z najpopularniejszymi twórcami i wspólnie nagrywać filmiki.

 

źródło: https://www.facebook.com/events/294042661163360/

 

Popularność

 

Na poniższym wykresie widać porównanie liczby obserwatorów na Tik Toku do liczby obserwatorów na Instagramie. Na celowniku Top 5 polskiego Tik Toka (pod względem liczby fanów w aplikacji). Liczby na Tik Toku wrażenie. Zdecydowanie łatwiej zdobyć tam szersze grono odbiorców, a algorytm jest o wiele bardziej przyjazny od tego na Instagramie.

 

 

Popularność Tik Toka wśród Buddies

 

Przeprowadziliśmy ankietę wśród naszych Buddies, w której zapytaliśmy, czy korzystają z Tik Toka. Jakie są wyniki?

 



 

Wśród naszych użytkowników, co 4 osoba korzysta z Tik Toka.

 

Wbrew pozorom wśród osób, które zadeklarowały korzystanie z aplikacji, najmłodsi użytkownicy, czyli osoby w wieku 13-15 stanowią tylko 9%.

Najwięcej fanów Tik Toka jest wśród grupy 16-18, aż 40%.

Grupa 19-23 osiągnęła wynik 29%.

Grupa 23+ również nie zostaje w tyle z wynikiem 22%.

 

Trzeba jednak zauważyć, że nasza "próba" jest wyjątkowa. Wśród naszych użytkowników jest procentowo mniej przedstawicieli grupy 13-15 niż w ogóle populacji. Skupiamy także świadomych siły social media użytkowników, dla których wiek nie jest barierą (stad duża grupa starszych odbiorców w naszej ankiecie). Nie należy więc traktować jej jako reprezentatywną.

 

Jak wygląda podział na płeć?

 

Jak widać, na Tik Toku królują dziewczyny. Na 3 reprezentantki płci pięknej przypada tylko jeden chłopak. Jak myślicie, jaki jest powód aż takiej dysproporcji?

 

Czy Tik Tok może zagrozić Instagramowi?

 

 

Wszystko wskazuje na to, że nie. Instagram zdobył wierne grono fanów i nadal pozostaje głównym kanałem społecznościowym dla większości osób. Wśród ankietowanych użytkowników Tik Toka, aż 92% osób przyznało, że mimo wszystko preferuje Instagrama.