Ta strona używa ciasteczek (plików cookies). Dowiedz się więcej AKCEPTUJĘ

Wszystko o współpracy marek i liderów opinii.

Toczyto blog

Szablony "To czy To" i ich wykorzystanie

Pewnie mieliście okazję spotkać się w Internecie z obrazkami, na których ludzie zakreślają różne warianty według swoich preferencji. Na czym to polega, skąd się wzięło i jak wykorzystać szablony w marketingu?

Szablony “to czy to” to obrazki, które służą, aby podzielić się z innymi swoimi preferencjami. Tak jak wskazuje na to nazwa, wypełniając szablon, zawsze mamy do wyboru dwie opcje - możemy zakreślić tylko jedną z nich.

Przykład szablonu:

 

Zabawę w “to czy to” spopularyzowali blogerzy. To właśnie od nich wszystko się zaczęło. Z czasem moda na tę zabawę przeniosła się również na pozostałe media społecznościowe. Na początku to Snapchat wydawał się najlepszą aplikacją do dzielenia się szablonami, jednak teraz równie dobrze wykorzystywać można do tego InstaStories.  Również na Youtube możemy znaleźć dużo filmików w podobnym formacie.

 

Trend ten zauważyły marki, które postanowiły wykorzystać szablony w celach promocyjnych. Jest to bardzo dobre posunięcie, ponieważ pomaga stworzyć interakcję z obserwatorami.

 

Szablon zamieszczony przez markę HelloBody

Osoby wypełniając szablon i stosując się do instrukcji, zwiększają ruch na profilu marki i sprawiają, że obrazek zaczyna się coraz bardziej rozprzestrzeniać.

Mimo rosnącej popularności szablonów w Polsce nadal nie są one tak popularne jak za granicą. Widać to po samej próbie znalezienia ich w internecie. Po wpisaniu hasła “This or That” w wyszukiwarce wyskakują nam setki propozycji, po wpisaniu “to czy to” już niekoniecznie.

Czy zabawa w “to czy to” dalej będzie rosła w popularność? Tego nie wiemy, ale fakt, że marki nie boją się iść z duchem czasu, jest dobrym znakiem.