Ta strona używa ciasteczek (plików cookies). Dowiedz się więcej AKCEPTUJĘ

Wszystko o współpracy marek i liderów opinii.

Zrzut ekranu 2017 08 07 o 20.28.40

Narzędzia analityczne dla Buddies

Odpowiednie narzędzia do zbierania i analizowania danych dotyczących odwiedzających twoich mediów społecznościowych (blog, instagram, fanpage) wykorzystane w odpowiedni sposób mogą znacznie poprawić statystyki odwiedzin, zwiększyć liczbę followujących czy też pozwolić na dotarcie do odbiorców którzy są zainteresowani tematyką Twojego bloga, konta na instagramie, czy fanpage’a. 
 

ANALYTICS

Przykładem narzędzia do analityki internetowej jest Google Analytics - przez wielu uważany jest on za najlepsze narzędzie analityczne w tej dziedzinie. Główną zaletą Analytics jest to, że jest on darmowy, w bardzo łatwy sposób można go podłączyć pod bloga a feedbacki, które otrzymujemy są bardzo klarowne.   Aby móc korzystać z Analytics trzeba posiadać konto na Gmailu. Mając już konto Google możesz zająć się stworzeniem konta w Analytics. Wystarczy wejść  na stronę http://www.google.com/analytics/, wybrać opcję “Utwórz konto”, podać swój adres Gmail i kliknąć w pole rejestracja. Proste, prawda ?

Po rejestracji konta, uzupełnieniu podstawowych danych oraz tych dotyczących strefy czasowej zostanie wygenerowany identyfikator śledzenia, będzie on potrzebny aby połączyć bloga z Analytics. Po zalogowaniu się na WordPress, szukamy w panelu administratora wtyczek, tam wpisujemy Google Analytics i po włączeniu wtyczki wprowadzamy nasz identyfikator śledzenia w sekcji profile. Zapisz zmiany.

To jeszcze nie koniec, zapewne twoja witryna zapewne składa się przynajmniej z kilku podstron, wygenerowany przez Analytics kod musisz wkleić na każdej z nich. Dzięki temu będziesz mógł śledzić ruch na podstronach, sprawdzić która część twojego bloga ma największe zainteresowanie, zbierać potrzebne dane do analizy i usprawnienia bloga. To jak krok po kroku połączyć bloga z Analytics znajdziesz w poniższym linku :

https://support.google.com/analytics/answer/1008015?hl=pl&ref_topic=3544906

INSTAGRAM

Jeszcze do niedawna aby utworzyć konto biznesowe na Instagramie wymagane było podanie danych teleadresowych i osobowych, a także zmiana nazwy konta. W ostatnim czasie doszło do wielu uproszczeń na tym serwisie, można logować się na kilka kont jednocześnie a także w prosty sposób za pomocą kilku kliknięć można zmienić swoje konto na konto biznesowe.

Po zalogowaniu na instagrama trzeba wejść na swój profil, kliknąć na opcje (ikonka oznaczona trzema kropkami w prawym górnym rogu) i w ustawieniach konta kliknąć na “Przełącz na profil firmowy”. Kolejnym krokiem jest połączenie swojego profilu na instagramie ze stroną firmową na facebooku, tak zwanym fanpagem(jeśli go nie masz w prosty sposób możesz go założyć). Następnie trzeba podać swój adres email/telefon/adres, aby potencjalne marki mogły się z Tobą skontaktować (wystarczy podać jeden sposób kontaktu).  Dokładną instrukcję znajdziesz pod tym linkiem:

 https://www.facebook.com/business/help/1533933820244654

Co nam daje konto firmowe na instagramie? Przede wszystkim statystyki. W momencie założenia konta firmowego na profilu pojawi się nowa ikonka w kształcie małego wykresu słupkowego, to właśnie tam mieszczą się Twoje statystyki. W statystykach z instagrama podobnie jak w tych na fanpage’u na facebooku znajdziemy informacje o tym z jakiego kraju mamy największą ilość fanów, z jakiego miasta są nasi fani, o której godzinie są oni najbardziej aktywni,ilu mamy followersów, jaka jest ich płeć oraz wiek. Wszystkie te informacje mogą pomóc w ulepszaniu swojego profilu i w lepszym dotarciu do swoich fanów.  

Równie ważną  funkcją, którą dają statystyki na Instagramie, jest możliwość dowiedzenia się ile osób widziało Twoje zdjęcie dzięki czemu marki z którymi współpracujesz mogą otrzymać informację jaki zasięg realne osiągnęły. Aktywne statystyki są więc wymogiem coraz większej liczby Brands. Brak aktywnej sekcji może kosztować Cię utratę zlecenia.

SOCIALBLADE

Social Blade to serwis, który  gromadzi dane z YouTube, Twittera, Twitcha i Instagrama oraz wykorzystuje dane do tworzenia statystycznych wykresów i diagramów , które śledzą postępy i wzrost. Zawiera on informacje takie jak szacunkowe zarobki i przyszłe prognozy, dostarczając zarówno dane liczbowe, jak i czytelne wykresy. Statystyki są swobodnie dostępne dla każdego kto używa strony internetowej socialblade.com lub aplikacji na smartfona Socialblade. Social Blade pomaga również zwiększyć poczucie wspólnoty między użytkownikami poprzez korzystanie z wewnętrznych serwisów społecznościowych, biuletynów i wpisów w blogu. Połączenie swojego konta z serwisem socialblade daje Ci wgląd do szczegółowych danych aktualizowanych codziennie, widzisz ilu subskrybentów pozyskujesz, ile osób w danym dniu czy przedziale czasowym obejrzało Twój film, jaki jest rozwój Twojego kanału, oraz wiele więcej ciekawych informacji, które mogą przysłużyć się w usprawnieniu i polepszeniu Twojego kanału.